شناسهٔ خبر: 45316699 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هشدار داد:

افزایش آمار قربانیان و مبتلایان کرونا با ادامه عادی‌انگاری‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر همچنان عادی‌انگاری‌ها و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ادامه یابد، در روزهای آینده به طرز وحشتناکی شاهد افزایش بیماران جدید بستری و مرگ‌ومیر خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، طاهره چنگیز در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان با بیان اینکه به شدت نگران افزایش آمار بستری‌ها و مبتلایان هستیم، اظهار کرد: با همکاری همه جانبه کادر درمان و مردم شاهد یک شیب نزولی و کاهش آمار بستری‌ها و مرگ‌ومیر بودیم، اما در ۲ هفته گذشته این شیب نزولی متوقف شده و حتی شاهد افزایش ملایم تعداد مبتلایان به کرونا ویروس هستیم.

وی ادامه داد: اگر همچنان عادی‌انگاری‌ها و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ادامه یابد، در روزهای آینده به طرز وحشتناکی شاهد افزایش بیماران جدید بستری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و برای ایجاد آرامش در جامعه بازگشایی‌هایی انجام شده تا برخی فعالیت‌ها مجدداً آغاز به کار کنند، اما باید بدانیم مراعات و رعایت نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در حین انجام فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی ضامن حفظ شرایط موجود بدون از دست رفتن کسب‌وکارها است.

وی با تاکید بر اینکه اگر رعایت نکردن نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا همچنان ادامه یابد، احتمالاً شاهد افزایش بیماری کووید ۱۹ خواهیم بود، اضافه کرد: با سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا شرایط خوبی را نخواهیم داشت، چرا که مرگ‌ومیرها، بستری‌ها و اعمال محدودیت‌ها افزایش می‌یابد، بنابراین هشدارها باید جدی گرفته شود.

نظر شما