شناسهٔ خبر: 45316673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

غسال پرحاشیه

تقریبا یک ماه از فوت آیت‌الله مصباح‌یزدی می‌گذرد. ماجرای غسل او هنوز حاشیه‌ساز است. این حاشیه‌ها را البته آیت‌الله صدیقی امام جمعه تهران شروع کرد که برای تشریح کرامات مرحوم از قول غسال وی مدعی شد که بعد از فوت و در زمان غسل چشمان خود را باز کرده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز: این روایت سروصدای بسیاری به پا کرد و با واکنش‌هایی همراه شد. بعد از عذرخواهی و ابراز شرمندگی وی از بیان این مطلب اما گمان می‌رفت که پرونده بسته خواهد شد. اظهارات دیروز احمد توکلی اما مانع شد. این فعال سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین رجایی معاون سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در یادداشت مشترکی، نوشتند که غسال آیت‌الله مصباح یزدی، یک ابَربدهکار بانکی است که جنازه‌های روحانیون سرشناس را به خانه خود می‌برد و غسل می‌دهد!

استفاده از عبارت «ابربدهکار بانکی» کافی بود تا همه کنجکاو شوند که این غسال کیست. نویسندگان یادداشت اما کار را ساده کرده و کد آن را هم داده بودند. «غسّال آیت‌الله مصباح، همان غسال مرحوم آیت‌الله حق‌شناس است.» یعنی رضا مطلبی کاشانی از جمله کارخانه‌داران و سرمایه‌داران بزرگ و مالک تک ماکارون که گویا در ماجرای ارز وارداتی حدود شش میلیون یورو ارز گرفته بود. توکلی و رجایی درباره او نوشته‌اند: «همان ابرسرمایه‌داری که چندی پیش نیز برای حجت‌الاسلام پناهیان حاشیه آفریده بود.»

در ادامه یادداشت به نقش جن گیرها در پروژه نفوذ به میان روحانیون اشاره شده و آمده است: « افرادی که در لباس تاجران خیّر و متدیّن به دنبال نفوذ بر علما و مسوولان هستند… بدتر آنکه پای چنین افرادی را به تمشیت امور در آستان مقدس علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) نیز باز کند.»

گفتنی است مطلبی کاشانی به همراه حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، حجت‌الاسلام محسن قمی، غلامعلی حدادعادل، محمدحسین صفارهرندی، علی کریمی‌قدوسی و انسیه خزعلی به عنوان هیات امنای حرم مطهر رضوی هستند. به گزارش «دیده‌بان ایران» وی مثل سایر افراد هیات امنای آستان قدس، سیاسی نیست اما با بسیاری از شخصیت‌های سیاسی در فعالیت‌های خیریه مشارکت دارد؛ با علیرضا زاکانی در شناخت و مهار سرطان، با مجتبی رحماندوست و حبیب‌الله بوربور در مجمع خیرین امید کشور و با مرتضی نبوی، سیدمصطفی میرلوحی و ابراهیم انصاریان (نزدیکان مهدوی کنی) در بنیاد خیریه غدیر.

همچنین گفته می‌شود که اکثر اعضای خانواده مطلبی ساکن کانادا هستند و یکی از فرزندان او داماد ابوترابی‌فرد امام جمعه تهران است.

یادداشت مورد بحث و سرزبان افتادن آقای غسال با واکنش‌های بسیاری همراه بود. مهم‌تر از همه اینکه حجت‌الاسلام علی مصباح یزدی فرزند مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی گفت: «آقای توکلی اشتباه می‌کنند و این اطلاعات غلط است. بنده این موضوع را تایید نمی‌کنم. فردی که مدنظر ایشان و دیگران است غسال حاج آقا نبودند.»

تکذیب اینکه مطلبی کاشانی مرحوم مصباح یزدی را غسل داده اما موجب فروکش واکنش‌ها نشد. مثلا عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در صفحه توئیتر خود نوشت: «خانه‌ای که در آن یک غسالخانه ویژه و طبعا لاکچری وجود داشته باشد، دیدن دارد. از الان باید آنجا را ثبت فرهنگی و بعدا تبدیل به موزه کرد.»

نظر شما