شناسهٔ خبر: 45316474 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر اقتصاد:

قرارداد دوجانبه پولی، مبادلات ایران و ارمنستان را تسهیل می‌کند

وزیر اقتصاد گفت: قرارداد دوجانبه پولی و بانکی و بیمه‌ای بویژه اعتبار صادرات و سرمایه گذاری و نیز تأسیس بانک مشترک، موجب تسهیل مبادلات تجاری و سرمایه گذاری طرفین شده و مدلی برای تسویه مالی دو طرف خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با واهان کروبیان وزیر اقتصاد جمهوری ارمنستان اظهار کرد: حجم تجارت کنونی بین دو کشور در حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که با توجه به ظرفیت صادرات و واردات دو کشور و در صورت توسعه همکاری‌های دو جانبه می‌تواند تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.

وی ادامه داد: جذب و توسعه سرمایه گذاری‌های خارجی و توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های نفت و گاز و انرژی بین دو کشور و سرمایه گذاری برای تولید برند مشترک برای بازار بزرگ کشورهای اتحادیه اوراسیا و تمرکز بر خط راه آهن ایروان- جلفا- تهران از زمینه‌هایی است که می‌تواند به ارتقا روابط اقتصادی دو طرف کمک کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: برای ارتقای روابط اقتصادی دو کشور، تسهیل و توسعه امور گمرکی دو کشور اثربخشی موافقتنامه گمرکی فی مابین را باید افزایش دهیم.

دژپسند خاطرنشان کرد: قرارداد دوجانبه پولی و بانکی و بیمه‌ای بویژه اعتبار صادرات و سرمایه گذاری و نیز تأسیس بانک مشترک، موجب تسهیل مبادلات تجاری و سرمایه گذاری طرفین شده و مدلی برای تسویه مالی دو طرف خواهد بود.

منبع: ایلنا

نظر شما