شناسهٔ خبر: 45316466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیانیه تظاهرکنندگان در صنعا:

تروریسم واقعی اقدامات آمریکا علیه مردم یمن است

تهران – ایرنا – صدها هزار نفر در صنعاء پایتخت یمن روز دوشنبه با برگزاری تظاهراتی علیه اقدام آمریکا در تحریم جنبش انصارالله اعلام کردند: تروریسم واقعی اقدامات آمریکا علیه یمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از المسیره، در بیانیه پایانی تظاهرکنندگان صنعاء آمده است: تروریسم واقعی همان اقدامات آمریکا علیه یمن است که از ائتلاف سعودی حمایت سیاسی، نظامی و لجستیکی می‌کند و مردم یمن را در محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار داده است.

بیانیه می افزاید: دوره قیمومیت خارجی و استعماری بر یمن گذشته است و کشورهای متجاوز دیگر باید از اینکه طرح‌های خصمانه و فشارهای سیاسی و اقتصادی آن‌ها می‌تواند یمن را به عقب بازگرداند، ناامید شوند.

معترضان افزودند: ائتلاف متجاوز آمریکایی در حقیقت همپیمانی تروریست‌هاست، به طوری که القاعده و داعش نیز در صف کشورهای متجاوز و زیر پرچم آن‌ها می‌جنگند.

در بیانیه همچنین آمده است: اقدام سخیف دولت ترامپ که با زشتی ها و جنایاتش پایان یافت، مانع ادامه جنگ ملت ما و انجام وظیفه خود برای غلبه بر تجاوزها نخواهد شد.

همچنین تظاهرات مشابهی در دیگر شهرهای یمن از جمله در عمران، ذمار، إب و صعده برگزار شد و مردم در این تجمع ها تحریم انصارالله را محکوم کردند.

وزارت خارجه دولت ترامپ روز ۲۲ دی ماه اعلام کرد که قصد دارد نام جنبش انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. «مایک پمپئو» وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز گفت که وزارتخانه تحت امرش تصمیم خود برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست «سازمان تروریستی خارجی» را به کنگره ابلاغ کرده است.

این تصمیم با مخالفت‌های گسترده بین المللی و داخلی در آمریکا مواجه شد. ۲۶ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به پمپئو نسبت به تروریستی خواندن انصارالله یمن اعتراض کردند و خواستار ارائه اطلاعات لازم برای این تصمیم شدند.

در نهایت، آمریکا چند سازمان و گروه بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و صلیب سرخ را از تحریم‌های خود علیه جنبش انصارالله یمن معاف کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه شب در یادداشتی در تارنمای خود اعلام کرد که هدف از معافیت‌ها این است که گروه‌های امدادرسانی بتوانند از پروژه‌های انسان‌دوستانه، ایجاد دموکراسی، آموزش و حفاظت از محیط زیست در یمن حمایت کنند.

نظر شما