شناسهٔ خبر: 45316375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عقب نشینی الکاظمی از برکناری یکی از فرماندهان نظامی عراق

نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق پس از بروز اتفاقات اخیر در این کشور، یکی از فرماندهان نظامی را برکنار کرد که در نهایت مجبور به عقب نشینی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، طبق گزارش العهد، مصطفی‎الکاظمی با عقب نشینی از فرمان قبلی خود مبنی بر برکناری ابوعلی البصری، مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق، وی را مجددا بر سرکارش بازگرداند.

این تصمیم نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق در پی درخواست‌های متعدد از وی برای عقب‌نشینی از فرمان برکناری البصری اتخاذ شده است.

تصمیمات از سوی مصطفی الکاظمی پس از حملات انتحاری پنجشنبه گذشته عراق اتخاذ شد و در پی آن شماری از فرماندهان امنیتی برکنار شدند که از جمله آن ها، عبدالکریم عبد فاضل (ابوعلی البصری) بود که واکنش محافل امنیتی و سیاسی عراق را به دنبال داشت.

از سوی دیگر، ابو علی العسکری از مسئولان امنیتی گردان‌های حزب الله عراق نسبت به برکناری مسئولان امنیتی توسط مصطفی الکاظمی واکنش نشان داد و گفت: از جنایت میدان الطیران به عنوان بهانه‌ای برای تصفیه حساب با فرماندهان امنیتی استفاده شده است و نباید به این موضوع بی توجه بود.

وی تاکید کرد: اولین کسی که باید کنار گذاشته شود، خود کاظمی و کسانی هستند که در دستگاه اطلاعاتی با او همراهی می‌کنند.

خلف عبد الصمد خلف نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون نیز در واکنش به برکناری ابو علی البصری از فرماندهان نیرو‌های امنیتی عراقی با انتشار توییتی نوشت: یکی از افرادی که در پی تصمیمات نخست وزیر برکنار شده ابو علی البصری فرمانده نیرو‌های ویژه اطلاعاتی است که شکست‌های زیادی را به تروریست‌ها تحمیل کرد.

عزت الشابندر سیاستمدار سرشناس عراقی نیز نوشت: ابو علی البصری از معدود افرادی است که نماینده عراق و همه عراقی‌ها به حساب می‌آید.

انتهای پیام/341

نظر شما