شناسهٔ خبر: 45315935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

نرخ بالای اشتغال غیررسمی و مهاجر فرستی در خراسان جنوبی

میرزایی با اشاره به نرخ بالای اشتغال غیررسمی و مهاجر فرستی در استان خراسان جنوبی، گفت: سهم استان از اشتغال پایدار روستایی نیاز است افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حجت الله میرزایی» امروز (۶ بهمن) در جلسه جمع بندی مباحث سفر معاونین و مدیران سازمان های وابسته وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی در سال گذشته و امسال کمترین نرخ بیکاری را کسب کرده است اما نباید به این امر دلخوش باشیم.

 

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بالای اشتغال غیررسمی و مهاجر فرستی در استان خراسان جنوبی، گفت: این استان در فقر شهری رتبه هفتم و در فقر روستایی رتبه سوم کشوری را دارد و اینها نگران کننده است.

 

وی با بیان اینکه سهم استان خراسان جنوبی از جمعیت کشور یک درصد اما از تولید ناخالص داخلی ۶ دهم درصد است، ادامه داد: این بدین معناست که نرخ بهره وری مردم استان خیلی پایین‌تر از متوسط کشوری است و سرمایه گذاری کافی انجام نشده است.

 

میرزایی عنوان کرد: زمینه اصلی توسعه و سرمایه گذاری در استان در بخش معدن و خدمات است و در بخش کشاوزی باید تمرکز بر مدرن‌سازی و تجاری‌سازی باشد.

 

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به محصولات استراتژیک کشاورزی استان، گفت: اما متاسفانه در بحث تجاری و برندسازی و صادرات این محصولات در استان سرمایه گذاری جدی انجام نشده است.

 

وی با اعلام آمادگی برای پیگیری در جهت بازگشایی بازارچه های مرزی استان بیان کرد: پرداخت منابع مالی جبرانی برای توسعه طرح های اشتغال و یا جبران کاهش قدرت خرید ناشی از تورم و افزایش نرخ ارز  پیگیری خواهد شد.

 

میرزایی ادامه داد: سهم استان خراسان جنوبی از اشتغال پایدار روستایی نیاز است افزایش یابد.

 

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش روستایی خراسان جنوبی، گفت: این اعتبار بعد از این سفر در جلسه جمع بندی که با حضور استاندار و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در تهران برگزار شود، بیشتر هم خواهد شد.

 

وی به طرح رئیس جمهور در ۵ مهر ۹۹، روز روستا، مبنی بر بیمه شدن یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی جدید در کشور اشاره و تصریح کرد: با توجه به نرخ بالای روستانشینی ۴۱ تا ۸۰ درصدی در شهرستان‌های خراسان جنوبی، به طور حتم سهمیه‌ی ویژه‌ای برای این استان مشخص می شود و با این سهمیه نرخ پوشش بیمه اجتماعی روستائیان در این استان به ۵۰ درصد می رسد.

 

میرزایی در پایان اظهار کرد: در این طرح که یک بیمه بازنشستگی برای روستائیان به حساب می‌آید، ۳۰ هزار خانوار روستایی جدید تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

پایان پیام/375

نظر شما