شناسهٔ خبر: 45315910 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازار موبایل چشم انتظار آینده دلار

در یک هفته گذشته قیمت موبایل‌های وارداتی طبق وعده مسئولان تا ۱۵ درصد ارزان شد. با سقوط نرخ ارز قیمت برخی مدل‌های گوشی تا ۱۰ میلیون تومان ارزان شد اما برخی ادعا می‌کنند که روند نزولی بازار موبایل همپای ارز نبوده است.آیا درصورت افت دوباره نرخ ارز می‌توان انتظار داشت قیمت موبایل هم کاهش یابد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، بازار موبایل ابتدای امسال متاثر از افزایش نرخ ارز دچار نوسان شد و در تیر ماه با اعمال محدودیت واردات گوشی‌های بالای 300یورو، به اوج التهاب رسید اما مسئولان صنفی اظهار داشتند که این محدودیت مدت‌ها است که وجود داشته و عامل افزایش قیمت موبایل را عدم تخصیص ارز اعلام کردند. مسئولان در آن زمان وعده دادند که در صورت تخصیص ارز و ترخیص گوشی‌های مانده در گمرک موبایل تا 15درصد ارزان خواهد شد. این پیش‌بینی تا اوایل دی ماه محقق شد و بازار با ترخیص گوشی‌های مانده در گمرک آرام گرفت و قیمت‌ها تا حدودی کاهش یافت

در روزهای اخیر انتظار می‌رفت با کاهش نرخ ارز قیمت تلفن همراه نیز با افت چشمگیری روبه‌رو شود اما بررسی‌ها خلاف این را نشان می‌دهد. البته طی دو هفته گذشته قیمت برخی مدل‌ها تا 10میلیون هم ارزان شده ولی به گفته فروشندگان، این کاهش متناسب با ریزش نرخ ارز نبوده است.

بر اساس اظهارات یک مقام صنفی علت عدم کاهش قیمت موبایل همپای نرخ دلار، تخصیص ارز نیمایی به این کالا با نرخ 25هزار تومان است. از آنجا که هفته گذشته دلار نیمایی کاهش چندانی نداشت و تا 24هزار تومان پایین آمد، گوشی‌های ترخیص شده با این ارز امکان افت قیمت بیشتری نداشتند. با این حال برخی فعالان بازار اظهار می‌کنند که قیمت موبایل در روزهای آینده تحت تاثیر افت نرخ ارز باز هم کاهش خواهد یافت. در این میان سخنگوی اتحادیه وارد‌کنندگان موبایل تاکید کرده که اکنون بهترین زمان خرید است و نباید روی پیش‌بینی کاهش قیمت حساب کرد.

از طرفی روند دلار هم از هفته گذشته دوباره صعودی شده، بنابراین با تکیه بر نرخ ارز نمی‌توان چشم‌انداز دقیقی از آینده بازار موبایل داشت. ویدیو جدید اقتصادآنلاین را می‌بینید؛

حجم ویدیو: 12.73M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09
دانلود ویدیو

برچسب‌ها:

نظر شما