شناسهٔ خبر: 45315562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

با حضور مسئولان صورت گرفت؛

افتتاح و بهره برداری از خانه هلال و مدیریت بحران روستایی حاج قاسم سلیمانی در سینوای چالوس

موج نیوز محمدحسین ملایی کندلوسی

نخستین خانه هلال و مدیریت بحران روستای سینوای چالوس مزین به نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولان رسماً افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دهیار روستای «سینوا» در حاشیه افتتاح و راه اندازی این خانه هلال و مدیریت بحران روستایی درباره اهداف تأسیس این خانه اظهار داشت: هدف از ایجاد و راه اندازی خانه هلال و مدیریت بحران روستای سینوا پیشگیری از آسیب های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی است.

سیاوش بابوکوهستانی ادامه داد: اقدامات ما پیشگیرانه و در زمینه سیلاب، برف و یخبندان و حتی آتش سوزی ها است که از جمله آن، لایروبی انهار سطح روستا برای پیشگیری از آسیب های احتمالی سیلاب و نیز دپو کردن نمک برای مواقع برف و یخبندان که در همه این موارد، جوانان روستا به صورت داوطلبانه به ما کمک می کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان روستا همواره پای کار و یاری گر ما در دهیاری و مدیریت بحران هستند، تصریح کرد: طرحهای مختلفی نیز مانند ارمغان مهر، رحمت، فرشتگان نیابت که هرکدام موضوعیت خاص خودش را دارد و همچنین اهدای خون در طول ایام سال با همکاری و مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس اجرا می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی روستای سینوا با توجه به هشدارهای در روزهای گذشته هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف احتمالی با استقرار لودر و چند خودروی آفرود و بکارگیری نیروی انسانی داوطلب در محل خانه هلال، خود را برای ارائه خدمات امداد و نجات به اهالی این روستا آماده کرده بود و جای تحسین دارد.

دهیار روستای سینوا با قدردانی از امیرحسین عسگرزاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان چالوس، محبوب مسئول داوطلبان جمعیت و جمشیدی مسئول روابط عمومی جمعیت هلال احمر چالوس، تأکید کرد: از شورای بخش مرکزی چالوس درخواست داریم تا بیش از گذشته نسبت به فرهنگ سازی و افزایش سطح مشارکت عمومی برای ایجاد و راه اندازی خانه های هلال در سطح روستاهای منطقه بپردازد تا چتر خدمات امداد و نجات در همه روستاها گسترانیده شود.

نظر شما