شناسهٔ خبر: 45315319 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی در پیوند بین دانش و فناوری مهم است

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ماهیت فناوری در دنیا رو به تغییر است، نقش دانشگاه‌های علوم پزشکی در پیوند بین دانش و فناوری را بسیار مهم دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از وبدا، فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در افتتاحیه ششمین همایش و فن بازار ملی سلامت با بیان اینکه در حوزه سلامت، فناور ویژه و تخصصی ملی وجود نداشت، اظهار کرد: باید تلاش کنیم چنین فن بازارهایی در سراسر کشور با یک نگاه ملی برگزار شوند.

وی با اشاره به نقش فناوری در تولید ثروت و ایجاد رفاه در کشور، وظیفه دانشگاه های علوم پزشکی در پیوند بین دانش و فناوری را بسیار مهم دانست.

نجفی با بیان اینکه فناوری های حوزه سلامت در دنیا نقش بی بدیلی در توسعه صادرات دارند، خاطرنشان کرد: امروزه بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا به سمت حوزه هایی همچون واکسن و بیوتک در حال حرکت هستند درحالی که ماهیت اصلی آنها چنین موضوعاتی نبوده است که این تغییر رویکرد به دلیل سودآوری این حوزه است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ماهیت فناوری در دنیا قابل تغییر است، یادآور شد: الگوی غالب و برجسته امروز دنیا راه اندازی شرکت های کوچک با فناوری های هایتک است.

وی با بیان اینکه ماندگاری شرکت هایی که تولید فناوری دارند، طی سالیان مختلف رو به کاهش است، به دلایل کاهش ماندگاری چنین شرکت هایی اشاره کرد و افزود: تغییرات تکنولوژی در این بین بسیار مهم است، به این معنا که اگر شرکتی در دوره کنونی نتواند خود را با تغییرات هماهنگ کند، آینده خوبی نخواهد داشت.

 نجفی ادامه داد: شرکت هایی پابرجا می مانند که چابک بوده و قابلیت رقابت داشته باشند.  

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر ترویج زیست بوم در کشور، گفت: یکی از وظایف ما تکثیر الگوهای موفق در دانشگاه های دیگر است که این موضوع به شرکت های دانش بنیان کمک می‌کند تا به سمت تامین نیازهای حوزه سلامت گام بردارند.

نظر شما