شناسهٔ خبر: 45315264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرنطینه به سبک انگلیسی

لندن – ایرنا – بارش نخستین برف زمستانی در پایتخت انگلیس سبب شد تا مردم بر خلاف مقررات قرنطینه و فرمان نخست وزیر در خصوص خانه ماندن، در خیابان‌ها و پارک‌های شهر سرازیر شوند.

صاحب‌خبر -

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، موجی گسترده  از مردم ذوق زده پایتخت انگلیس در اولین ساعات صبح‌گاه روز یکشنبه به دلیل بارش برف شال و کلاه کرده و بدون رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح شهر خوش‌گذرانی کنند.

فردی که به همراه فرزند خردسال و همسرش به پارک منطقه داندونالد آمده بود و خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت: محدودیت‌های کرونایی واقعا خسته کننده شده است. ادامه این وضعیت در حالی که دورنمای رفع محدودیت‌ها روشن نیست، غیر قابل تحمل است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از ۱۶ دی‌ماه گذشته برای مهار گسترش افسارگسیخته کرونا محدودیت‌های کرونایی را به سطح قرنطینه کامل ارتقاء داد تا افراد تنها در شرایط اضطراری از منزل خارج شوند.

وزیر کشور انگلیس هم چهار روز پیش جریمه نقدی تخلف از محدودیت‌های کرونایی را سنگین‌تر کرد. به این ترتیب افرادی که در گردهمایی‌های بیش از ۱۵ نفر شرکت می‌کنند ۸۰۰ پوند جریمه می‌شوند و مبلغ آن هر نوبت دوبرابر می‌شود. همچنین جریمه برگزاری گردهمایی‌های بالغ بر ۳۰ شرکت کننده ۱۰ هزار پوند تعیین شده است.

پریتی پاتل با بیان اینکه رفتارهای غیر مسئولانه برخی، بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازد تصریح کرد که دولت نظاره‌گر این وضعیت نخواهد بود. وی خاطر نشان کرد: پیام من به آن‌ها کاملا روشن است، اگر مقررات را رعایت نکنید پلیس آن‌ها را اعمال می‌کند.

پلیس از سوی دولت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور نظارت می‌کند. حضور گسترده ماموران پلیس در هفته‌های گذشته وضعیت نیمه امنیتی به پایتخت داده اما به نظر می‌رسد که این وضعیت دیروز استثنائا تعدیل پیدا کرده بود. جریمه نقدی ناقضان محدودیت‌هایی کرونایی در کشور حدود ۳۹ هزار پوند برای دولت جانسون تاکنون در آمد داشته است.

نخست وزیر انگلیس به تازگی هشدار داده که گونه جدید ویروس کرونا که در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس شناسایی شده ۷۰ درصد مسری‌تر و ۳۰ درصد نسبت به ویروس اصلی مهلک‌تر است.

بوریس جانسون جمعه گذشته در نشست خبری روزانه دولت گفت: امروز مطلع شدیم که گونه جدید کرونا علاوه بر آنکه سریع‌تر منتشر می‌شود... اکنون ظاهراً شواهدی موجود است که این گونه جدید-یعنی گونه‌ای که اولین بار در لندن و جنوب شرق [انگلستان] کشف شد- ممکن است با درجات بالاتر مرگ و میر مرتبط باشد.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس غوغایی به پا کرده و تاکنون ۳ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۴۵۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده که از این تعداد ۹۷ هزار و ۳۲۹ نفر جان باخته‌اند.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس پیشتر گفته بود مهار گونه جدید کرونا از کنترل خارج شده است.

نظر شما