شناسهٔ خبر: 45315225 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تصاویر| سیل جمعیت در سرتاسر یمن برای حمایت از انصارالله

استان‌های مختلف یمن در فراخوانی شاهد حضور گسترده مردم در محکومیت اقدام آمریکا در تروریستی نامیدن جنبش انصارالله بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، استان‌های صنعاء، عمران، صعده، الحدیده، الضالع، تعز، ذمار، ریمه و دیگر مناطق یمن عصر امروز (دوشنبه) شاهد سیل جمعیت در حمایت از جنبش انصارالله بود.

به نوشته رسانه‌های یمنی، میلیون‌ها نفر در این تجمعات با دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی به محکومیت اقدام دولت آمریکا در تروریستی نامیدن جنبش انصارالله و تعدادی از رهبران این گروه پرداختند.

در برخی شهرها از جمله «إب» در جنوب یمن این اولین بار است که تجمعی در این وسعت برای حمایت از انصارالله یمن برگزار می‌شود، به طوریکه برخی کاربران یمنی به کنایه از دولت آمریکا از آن جهت که عامل اصلی این تجمعات شده، تشکر کرده‌اند.

تجمع کنندگان آمریکا را منبع تروریسم و عامل اصلی جنگ و محاصره مردم یمن دانسته و خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی شدند.

در صنعاء در ۲۰ نقطه مختلف این شهر تجمعات برگزار شد و بسیاری از دیگر مناطق این استان برای حضور در مراسم، خود را به این شهر رسانده بودند.

در بیانیه پایانی تجمع گسترده صنعاء آمده است که تروریسم حقیقی همانی است که آمریکا علیه یمن به کار گرفته و از ائتلاف سعودی حمایت سیاسی، نظامی و لجستیکی می‌کند و مردم یمن را در محاصره کامل قرار داده است.

این بیانیه می‌افزاید: «ائتلاف متجاوز آمریکایی در حقیقت همپیمانی تروریست‌هاست، به طوریکه که القاعده و داعش نیز در صف کشورهای متجاوز و زیر پرچم آن‌ها می‌جنگند.»

تجمع کنندگان در این بیانیه تأکید کردند که دوره تصمیم‌گیری کشورهای خارجی برای یمن و استعمار گذشته است و کشورهای متجاوز دیگر باید از اینکه طرح‌های خصمانه و فشارهای سیاسی و اقتصادی آن‌ها می‌تواند یمن را به عقب بازگرداند، نا امید شوند.

تجمع مردم صنعاء

تجمع مردم صنعاء

 


تجمع مردم تعز


تجمع مردم حجه


تجمع مردم حجه


تجمع مردم صعده


تظاهرات در استان ریمه


استان عِمران


استان إب

 

استان ذمار

 

شهر دَمت در استان الضالع

وزارت خزانه‌داری دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین روز کاری خود، جنبش انصارالله یمن را به همراه سه نفر از رهبران آن را وارد لیست تحریم‌های خود کرد. (جزئیات بیشتر)

با این حال «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته است که واشنگتن در خصوص تروریستی اعلام کردن جنبش انصارالله یمن بازبینی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما