شناسهٔ خبر: 45315017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نشست مجازی توسعه همکاری‌های ورزشی بین "معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ایران" و "آکادمی ورزش بلگراد"

تاکید معاون وزیر ورزش و جوانان برهمکاریهای مشترک وررشی میان تهران و بلگراد

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش با تاکید بر ظرفیتهای ایران و صربستان در عرصه ورزش اظهار داشت : دو کشور با تبادل دانش، تجربیات و اطلاعات در زمانهای مختلف،به رشد ورزش اهتمام ورزیده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛  مهدی علی‌نژاد در نشست مجازی توسعه همکاری‌های ورزشی بین "معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ایران" و "آکادمی ورزش بلگراد"، وزارت جوانان و ورزش جمهوری صربستان که امروز به صورت مجازی برگزار شد اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در این شرایط سختی که دنیا به خاطر کرونا درگیر آن است این توفیق را پیدا کردیم در خدمت دوستان‌مان باشیم.

او با اشاره به روابط ورزشی ایران و صربستان، به لحاظ تاریخ و قدمت بیان کرد : دو کشور همواره در زمان های مختلف در حال تبادل دانش و اطلاعات بوده‌اند و روابط دوستانه و صمیمانه در عرصه‌های مختلف داشته اند.

علی‌نژاد در ادامه به تبادلات ورزشی رشته‌های مختلف و روسای فدراسیون‌های دو کشور اشاره کرد و گفت :با توجه به ظرفیتی که در حوزه ورزش دو کشور وجود دارد ما توانایی بالقوه‌ای در زیرساختها و نیروی انسانی متخصص داریم که نیاز است با تعامل بیشتر این همکاری‌ها دوچندان شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای گفت: وزارت ورزش و جوانان ایران، فدراسیون‌های ملی و کمیته ملی المپیک این آمادگی را دارند که در بالاترین سطح با طرف مقابل صربستانی همکاری لازم را داشته باشند.

وی با مهم خواندن برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی اظهار داشت : تعامل در این حوزه می تواند به توسعه پایدار ورزش دو کشور کمک می‌کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین افزود : این ارتباطات می‌تواند به تربیت ورزش‌کاران در رده‌های پایین و بزرگسالان به‌ویژه در رشته‌هایی مانند بسکتبال، والیبال، واترپلو، تنیس، کایاک و روئینگ از سوی آکادمی ورزش صربستان منجر شود

او خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های تربیت مدیر ورزشی یا تربیت مربیان برای مهارت رشته‌هایی مثل فوتبال، شنا، تنیس‌روی‌میز، ژیمناستیک و دوومیدانی می‌تواند یکی دیگر از زمینه‌های متقابل باشد.

دکتر علی‌نژاد با تاکید براینکه در حوزه تبادل مربی نیز می‌توانیم همکاری داشته باشیم تصریح کرد : در این بخش نیز می توانیم در یک همکاری مشترک از مربیان صربستانی در کشورمان استفاده کنیم.

او  تاکید کرد : وزارت ورزش وجوانان و فدراسیون‌های ورزشی این آمادگی را دارند در رشته‌هایی که ایران قدرت خوبی در آنها دارد مانند کشتی، کاراته، تکواندو و ووشو در زمینه تربیت مربی کمک کنیم و مربیان ایران را برای آموزش به کشور صربستان اعزام کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن اعلام آمادگی در خصوص برگزاری ردوهای مشترک با تیم های مختلف صربستانی بیان کرد : همچنین آمادگی برگزاری جشنواره‌ها و سمینارهای مختلف برای میزبانی از ورزش‌کاران و جامعه ورزش صربستان را داریم.

او  در ادامه با اشاره به علاقمندی دو کشور در اجرای برنامه در حوزه ورزش های ملی بیان کرد : این همکاری می‌تواند زمینه توسعه ورزش روستایی و راه‌اندازی ورزش زورخانه‌ای را در کشور صربستان مهیا کند.

علی‌نژاد اظهار داشت: یکی از کمک‌های دیگر که می‌تواند ارتباط دو کشور را رونق ببخشد این است که در انتخابات بین‌المللی و فدراسیون‌های جهانی از نمایندگان معرفی شده حمایت کنیم.

او  اضافه کرد : همکاری متقابل فدراسیون‌های ورزشی می‌تواند در حوزه بین‌الملل به کسب کرسی‌های مختلف برای دو کشور ختم شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما