شناسهٔ خبر: 45314835 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

اگر رونالدو می‌تواند، این رکورد پله را بشکند

در هفته های اخیر در مورد رکورد گلزنی کریستیانو رونالدو ابهاماتی مطرح شده و پله یکی از کسانی است که ادعا کرده که رونالدو هنوز نتوانسته به رکورد گلزنی او برسد. اما پله رکوردی دارد که هیچ بازیکنی از عهده شکستن آن بر نخواهد آمد.

صاحب‌خبر -

در مورد رکورد گلزنی کریستیانو رونالدو و رکوردهای گلزنی جهان در هفته های اخیر صحبت های زیادی شده، اما ابهاماتی که در مورد رکورد گلزنی پله وجود دارد به این دلیل است که بسیاری از بازی هایی که او در آنها موفق به گلزنی شده، بازی های رسمی نبوده اند.

اما پله رکوردی منحصر به فرد دارد که نه رونالدو، نه مسی و نه هیچ بازیکن دیگری هرگز قادر نخواهد بود آن را بشکند.

سانتوس توانست بار دیگر بهترین بازیکن جهان را به چنگ بیاورد و در سال 1959 و با حضور پله در این تیم، سانتوس چنان تقویم مسابقات فشرده ای داشت که آن فصل تبدیل به رکوردی غیرقابل شکست در فوتبال شد: 99 بازی در یک فصل. پله در 82 بازی از این تعداد حضور داشت و در 21 مسابقه هم برای تیم ملی برزیل به میدان رفت.

103 مسابقه!

پس از بازگشت از جام جهانی به تیم سانتوس در سال 1959 پله اولین تور بزرگ خود را در کشورهای نزدیک آغاز کرد؛ پرو، اکوادور، کاستاریکا، گواتمالا، مکزیک، مستعمرات هلند و ونزوئلا. پله ظرف 42 روز در 14 مسابقه شرکت کرد.

 

 

تنها سه روز پس از دوئل در کاراکاس، او در ماراکانا با سائوپائولو بازی کرد، کمی بعد با برزیل به آرژانتین رفت تا در کوپا آمریکا بازی کند.

پنج روز پس از نایب قهرمانی در بوینس آیرس، به خانه بازگشت تا در تورنمنت ریو-سائوپائولو شرکت کند، تورنمنتی که سانتوس برای اولین بار توانست در آن قهرمان شود. پله در این بین سفری هم به شیلی داشت تا استراحتی به ماهیچه هایش بدهد.

در 19 می همان سال سه تفنگدار قهرمان جهان یعنی پله، زیتو و پپه به همراه دیگر هم تیمی هایشان در سانتوس در یک بازی دوستانه شرکت کردند، درست چهار روز قبل از شروع تور اروپاییشان در بلغارستان!

اتفاقاتی که پس از آن افتاد به گوش رونالدو، مسی و دیگر ستاره های درخشان فوتبال امروز شبیه به داستان های تخیلی می آید!

 

 

فشرده ترین تورنمنت تاریخ فوتبال در حال آغاز بود و هیچ اهمیتی نداشت که این رقابت ها دوستانه است، چرا که همه می خواستند سانتوس که یکی از بهترین تیم های جهان در آن زمان بود را شکست دهند.

در طول 44 روز سانتوس در 22 مسابقه شرکت کرد و 13 بار بین 9 کشور مختلف سفر کرد و از 20 شهر دیدن کرد.

پله، بازیکن محبوب تماشاگران و مهره اصلی سانتوس برای پیروزی و کسب بشترین امتیازات، در 22 بازی برای این تیم به میدان رفت، 28 گل به ثمر رساند و فقط در 5 بازی نتوانست جادوی گلزنی خود را به نمایش بگذراد.

نتیجه 13 پیروزی، پنج تساوی و چهار شکست برای تیم سانتوس بود که توانست 78 گل در این رقابت ها به ثمر برساند. نزدیک ترین تیم به سانتوس، بوتافوگو است که در 43 روز، 16 بازی کرده.

پس از پایان تورنمنت، بازیکنان سانتوس 13 روز استراحت داشتند که شامل سفر بازگشت به برزیل نیز می شد و سپس در 18 جولای برابر پالمیراس به میدان رفتند. با وقفه های بیشتر تا پایان سال، سانتوس با 99 بازی به کار خود پایان داد و پله در چهار بازی دیگر نیز برای برزیل به میدان رفت!

 

 

در روزگاری که تلویزیون تازه داشت پا به خانه‌ها می گذاشت، خبری از شبکه های اجتماعی نبود و اخبار به زحمت از طریق روزنامه ها منتشر می شد، پس از درخشش پله نوجوان در جام جهانی سوئد در سال 1958 و فینال غیرمنتظره‌ای که برزیل توانست با دبل ادسون آرانتس دوناسیمنتو، 5-2 از میزبان ببرد، ناگهان همه می خواستند که پله به تیم آنها برود و نبردی بر سر به خدمت گرفتن سلطان شکل گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما