شناسهٔ خبر: 45314749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسیدگی به حاشیه مشهد در اولویت آستان قدس رضوی

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: آستان قدس رضوی تاکنون برای رفع مشکلات حاشیه مشهد، برنامه‌های متعددی را با همکاری نهادهای مسئول اجرایی کرده است و حاشیه مشهد در اولویت‌های آستان قدس رضوی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز،محمدحسین استادآقا، با اشاره به برخی از برنامه‌ها برای تحقق سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی گفت: بنیاد کرامت رضوی بر اساس وظایف خود، ماهیتی اجتماعی دارد که مهمترین وظیفه آن، گسترش پایگاه اجتماعی آستان قدس رضوی است؛ از این‌رو تلاش خواهیم کرد این مهم را با انجام متعهدانه وظایف در مراکز هفتگانه ذیل بنیاد محقق کنیم.

وی افزود: یکی از اصول مورد تأکید در سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، ضرورت توانمندسازی زائران و مجاوران نیازمند است که بر اساس آن، دیگر نباید فقط به اعطای بسته‌های معیشتی و درمانی به نیازمندان اکتفا کرد بلکه می‌بایست با هدف توانمندسازی آنها، یک بسته خدمت طراحی شود و هر هفت مرکز تابعه بنیاد کرامت رضوی، در حوزه وظایف خود بخشی از مسئولیت این توانمندسازی را بر عهده بگیرند. این جهت‌گیری قطعا به نفع نیازمندان و در جهت رشد آنها به شمار می‌آید.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی بیان کرد:علاوه بر رفع نیازهای معیشتی و درمانی نیازمندان، خدماتی از جمله اشتغال‌زایی، تحصیل، تشکیل خانواده، کمک به زوج‌های جوان، ارائه مشاوره حقوقی، ارتقای وضعیت جسمانی و تقویت نشاط این جامعه مخاطب نیز در قالب بسته‌های جدید خدمت ارائه خواهد شد.

تسهیل زیارت زائران نیازمند

استادآقا با اشاره به یکی دیگر از سیاست‌های تعیین شده در سند افزود: طرح زیارت اولی‌ها، زیارت محرومین و تسهیل زیارت عامه مردم در بین راه‌ها نیز از مسئولیت های مهمی است که باید در بنیاد کرامت رضوی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و از طریق شبکه خادمیاری، کانون‌های خدمت رضوی و مشارکت خیران و خیریه‌ها برای آن برنامه‌ریزی شود.

رسیدگی به حاشیه مشهد؛ در اولویت برنامه‌ها

وی به سیاست تعیین شده برای بنیاد کرامت رضوی جهت نقش آفرینی در حل مشکلات حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی تاکنون برای رفع مشکلات حاشیه مشهد، برنامه‌های متعددی را با همکاری نهادهای مسئول اجرایی کرده است.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی افزود: از این پس نیز برای تحقق سند سیاست‌های کلان، حاشیه مشهد در اولویت برنامه‌های بنیاد کرامت رضوی است و بسته‌هایی را برای توانمندسازی توأمان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ساکنان این مناطق ارائه خواهیم کرد.

استادآقا بیان کرد: سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی در موضوعات دیگری از جمله جلب مشارکت‌های مردمی برای ارائه خدمات اجتماعی بهتر و همچنین همیاری با نهادهای امدادرسان کشور در زمان بحران‌ها، سیاست‌هایی را برای این بنیاد مشخص کرده که تلاش خواهیم کرد با همراهی همه خادمان حضرت رضا(ع) در هفت مرکز تابعه این بنیاد، در انجام آن سربلند باشیم.

انتهای پیام/۷۰۰۴۵

نظر شما