شناسهٔ خبر: 45314518 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

وقایع نگاری تاریخ لالیگا؛

خط و نشان مسی و رونالدو پیش از ال کلاسیکو

در هفته پایانی ژانویه در تاریخ رقابت ها لالیگا اتفاقات جالبی رخ داده است.

صاحب‌خبر -


به گزارش "ورزش سه"، معمولا در ماه ژانویه و در لالیگا مدعیان قهرمانی راه خود را از دیگر تیم ها جدا کرده و تکلیف تیم های مدعی به صورت جدی تر معلوم شود. در این هفته در تاریخ لالیگا، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در یک روز آتش بازی به راه انداخته اند.

 

26 ژانویه 2000: پراتس، دروازه بان بتیس ضربه ایستگاهی را تبدیل به گل کرد.

 

دروازه بان ها گهگداری نیز موفق به گلزنی می شوند. گاهی جهت وزش باد به سود آنها بوده و باعث می شود شدت ضربه بیشتر شود و یا گاهی روی ضربات ایستگاهی در لحظات پایانی موفق به گلزنی می شوند. اما تونی پراتس دروازه بان سابق رئال بتیس مهارت ویژه تری داشت.

 

 

در تاریخ 26 ژانویه 2000 و در استادیوم سانتیاگو برنابئو، در فاصله شش دقیقه مانده به پایان بازی رئال مادرید با دو گل پیش بود و بتیس پشت محوطه صاحب یک موقعیت ایستگاهی شد. ضربه پراتس از دیوار دفاعی رئال مادرید و ایکر کاسیاس گذر کرده و وارد دروازه این تیم شد. البته این اتفاق خیلی تعجب برانگیز نبود، زیرا پراتس در اوکتبر گذشته و در جریان برتری 1-2 در دیدار مقابل اتلتیکومادرید نیز به همین شیوه دروازه خوزه مولینا را باز کرده بود.

 

27 ژانویه 2013: پوکر لیونل مسی مقابل اوساسونا

 

در استادیوم نیوکمپ و در تاریخ 27 ژانویه 2013،  لیونل مسی در دقیقه 13 توپ را از آندرنس فرناندز دروازه بان اوساسونا عبور داده و دروازه را باز کرد. سپس او یک ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرده  و پیش از دقیقه 60 باز هم فرناندز را جا گذاشت تا هت تریک خودش را تکمیل کرده و بارسلونا را ​​4-1 پیش اندازد.

 

 

مسی در این لحظه با هت تریک رقیب شخصی خود کریستیانو رونالدو در ده دقیقه ابتدای نیمه دوم در پیروزی رئال مادرید در لالیگا برابر ختافه در همان روز برابر شده بود. پس مسی به روند گلزنی خود ادامه داد و روی ارسال آدریانو موفق به ثبت پوکر شد. چند روز بعد قرار بود رئال مادرید و بارسلونا در چارچوب ال کلاسیکو در کوپا دل ری به مصاف هم بروند و مسی و رونالدو نشان دادند حسابی آماده هستند.

 

28 ژانویه 2018: کوتینیو و اولین بازی برای بارسلونا

 

فیلیپ کوتینیو، خرید بزرگ و زمستانی بارسلونا در نیوکمپ و در تاریه 28 ژانویه 2018  اولین بازی خود در لالیگا را برای بارسلونا انجام داد. اوضاع دقیقا طبق برنامه ریزی بارسا پیش نرفت و آلاوس مهمان با گل زودهنگام یان گویدتی پیش افتاد. در پست جناح راست، کوتینیو می خواست با هم تیمی های جدید خود لیونل مسی و لوئیس سوارز ارتباط برقرار کند و بارسا برای زدن گل تساوی فشار می آورد.

 

 

در یک صحنه ضربه راه دور کوتینیو در آستانه ورود به دروازه بود که بعد از برخورد به بازیکن آلاوس تغییر مسیر. در 65 دقیقه بازیکن برزیلی با پاکو آلکاسر جایگزین شد و ارنستو والورده دریافت خرید جدید بارسلونا از ناحیه همسترینگ مصدوم شده است. بارسا با ارسال آندرس اینیستا و چرخش سوارز به گل مساوی رسید و مسی در اواخر بازی با یک ضربه آزاد گل برتری را به ثمر رساند. اما رسیدن موعد درخشش کوتینیو خیلی به درازا نکشید و او با زدن هفت گل و ارسال شش پاس گل در ماه های بعدی در لباس بارسلونا فاتح لالیگا شد.

 

30 ژانویه 2010: پاس گل جسورانه گوتی

 

در تاریخ 30 ژانویه 2010 و در استادیوم ریازور، همه در ورزشگاه مطمئن بودند که چه اتفاقی قرار است رخ دهد. پاس کاکا، بازی ساز رئال مادرید هم تیمی اش گوتی را در موقعیت تک به تک با دنی آرانزوبیا، دروازه بان دپور قرار داد، اما گوتی بر خلاف تصور همه پشت سرش کریم بنزما را داد تا او به راحتی دروازه خالی را باز کند.

 

 

رئال مادرید در این بازی با نتیجه 3-1 پیروز شد و بنزما دو بار موفق به گلزنی شد، اما چیزی که همه به خاطر می آورند گذشت گوتی بود که احتمالا مشهورترین و جسورانه ترین پاس گل در تاریخ لالیگا را ارسال کرد.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

نظر شما