به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران امروز در جلسه شورای فنی با اشاره به وضعیت کمربندی اسلامشهر اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۴ به طول حدود ۳۰ کیلومتر آغاز شده و اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، البته مهمترین مشکل در تکمیل این پروژه وجود معارضان بوده که سبب شده پروژه ناتمام باقی بماند و در مجموع ۴ مورد اختلاف بین پیمانکار و کارفرما در زمینه اجرای این پروژه وجود داشته که در این جلسه اختلافات رفع و تکمیل این پروژه تسریع میشود.
وی در ادامه گفت: متولی اصلی آموزش نیروی انسانی شاغل در کارگاهها، اداره کل آموزش فنی و حرفهای است که بر این اساس برای ساماندهی حرفههایی که در صنعت ساختمان فعال هستند از جمله اکیپهای اجرایی، حمل بتن و غیره که در عملیات اجرایی پروژههای عمرانی دخیل هستند، اقداماتی انجام شده که باید تقویت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به حساسیت حمل بتن افزود: حفظ کیفیت بتن منوط به تسریع در حمل بتن از محل تولید به محل اجرای پروژه است که تحقق این امر به آموزش عوامل اجرایی حمل بتن برمیگردد و در این زمینه فنی و حرفهای برای آموزش و صدور گواهینامه باید فعالتر عمل کند.
چراغعلی در مورد عملکرد استاندارد در صنعت ساختمانی و معدنی بیان کرد: از ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای نظارت و پیشبرد وضعیت استاندارد در صنعت ساختمان استفاده شود و تفاهم نامهای در این زمینه منعقد شود، ضمن اینکه همکاری لازم از سوی استانداری تهران برای تحقق این امر انجام میگیرد.
وی افزود: طبق قانون جدید سنجش استاندارد بتن به جای محل تولید در محل اجرای پروژه انجام میشود تا مدت حمل و تأثیر آن بر کیفیت بتن لحاظ شود و به این دلیل بتنریزی و حمل آن در استان تهران نیازمند استانداردسازی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: استانداردسازی آسانسورها در دستگاههای اجرایی و دانشگاهها ضروری است و باید همکاری مؤثری با اداره کل استاندارد در این زمینه انجام گیرد، به علاوه با توجه به اینکه پله برقیها نیز از ابتدای سال مشمول قانون استاندارد اجباری شدهاند شهرداری ها در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و در این زمینه مکاتبات از سوی استانداری تهران انجام میشود.
انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س
نظر شما