شناسهٔ خبر: 45314071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد کامیون‌ها از مرز بازرگان با ظرفیت کامل ادامه دارد

ارومیه - ایرنا - مدیر پایانه مرزی بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: مرز بازرگان طی روزهای گذشته مسدود نشده و تردد کامیون‌ها با ظرفیت کامل ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

جابر اکبرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا متوسط تردد روزانه کامیون از این مرز تا پایان ۱۰ماه سال جاری را ۴۲۴ دستگاه اعلام کرد و افزود: بارش سنگین برف و کاهش شدید دما موجب اختلال در باسکول ورودی شده بود که این امر روند تردد را برای ساعاتی در مرز کند کرد ولی تردد قطع نشد.

وی افزود: در ۷۲ ساعت گذشته، یک هزار و ۵۷۸ دستگاه از این مرز تردد داشته که ۹۴۰ کامیون ورودی به کشور و ۶۳۸ دستگاه خروجی از کشور بود.

مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: همچنین با توجه به بارش شدید برف اکثر رانندگان در تیرپارک های مسیر منتهی به گمرک پارک کرده بودند و بعد از قطع بارش همگی جهت خروج  و ورود از طریق این مرز اقدام کردند که همین امر باعث ایجاد صف شد.

اکبرپور بیان داشت: در حال حاضر جاده های مواصلاتی در ۲ طرف مرز بازرگان و گوربلاغ ترکیه برف روبی و بازگشایی شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۳۰۰ دستگاه کامیون در سمت ایران منتظر خروج از کشور و بنا به اخبار واصله تعداد نزدیک به هزار دستگاه کامیون نیز در مرز کشور مقابل منتظر ورود به خاک کشورمان است.

گمرک بازرگان از روز پنجشنبه ۱۵خرداد ‌سال جاری پس از  پیگیری‌ های متعدد مسوولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ساعته فعال شده است.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه‌های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

نظر شما