شناسهٔ خبر: 45312084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس هیات کنگ فو و هنرهای رزمی بندرعباس مطرح کرد؛

علی‌رغم حضور گسترده در مسابقات کنگ‌فو؛ اما ملی‌پوش هرمزگانی نداریم

عاشوری گفت: باوجود اینکه شهرستان بندرعباس حضور گسترده ای در مسابقات رزمی دارد اما از استان هرمزگان ملی پوش کنگ فو نداریم که آن نیز برعهده هیات کنگ فو استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  مسلم عاشوری رییس هیات کنگ فو و هنرهای رزمی شهرستان بندرعباس در گفت و گو با هرمز اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ که به پیشنهاد امین رئیسی، رییس اداره ورزش و جوانان بندرعباس به این سمت منصوب شدم مسابقات و همایش های متعددی را در شهر، محلات و روستاهای شهرستان بندرعباس اجرا کردیم و توانستیم این رشته را به مردم بیشتر بشناسانیم.

رییس هیات کنگ فو و هنرهای رزمی بندرعباس افزود: به دلیل اینکه بندرعباس مرکز هرمزگان است و بیش از نصف جمعیت استان در این شهرستان ساکن هستند تعداد مخاطبین قابل توجهی جذب این رشته ورزشی شده اند که باعث شد تعداد باشگاه ها و هنرجویان این رشته را افزایش دهیم.

عاشوری ادامه داد: اگرچه شیوع کرونا باعث تعطیلی باشگاه ها شده است اما اساتید فعالیت ها را به صورت مجازی انجام می دهند و مراجعه کنندگان در فضای باز به کار خود ادامه می دهند و تاکنون ۱۲ مسابقه را به صورت مجازی برگزار کرده ایم.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا اولین هیات در سطح استان و وسومین هیات در سطح کشور هستیم که مسابقات را به صورت مجازی برگزار کرده ایم مسابقات مجازی نیز به صورت آنلاین و انفرادی است که کنگ فو کاران به اجرای فرم می پردازند و داوران نتایج را اعلام می کنند.

رییس هیات کنگ فو و هنرهای رزمی شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: همان گونه که ورزش کنگ فو یک رشته رزمی است سبک های دیگر رشته های مختلف رزمی نیز می توانند زیر مجموعه رشته کنگ فو فعالیت کنند که در شهرستان بندرعباس رشته های ورزشی کیک بوکس و تکواندو زیر نظر هنرهای رزمی شهرستان بندرعباس است.

عاشوری افزود: آینده کنگ فو استان را درخشان می بینم و شهرستان بندرعباس نیز تا حدودی به جایگاه واقعی خود رسیده است حجم و گستردگی فعالیت در مرکز استان باعث شده است تعاملی دوسویه با سایر هیات های کنگ فو در سایر شهرستان های استان داشته باشیم این امر موجب شده است تا با اطلاع رسانی هایی که داشتیم بسیاری از افراد به این رشته گرایش داشته باشند و با اساتید مجرب استان فعالیت کنند.

سهم برابری بانوان در ورزش رزمی کنگ فو

وی ادامه داد: اگرچه برگزاری و اعزام تیم به مسابقات کشوری برعهده هیات استان است اما این افتخار را داشتیم که در سال ۱۳۹۷ یک تیم از رشته ورزشی کنگ فو به مسابقات کشوری بوشهر اعزام کنیم که متشکل از ۷ وزن بود و تمامی افراد مقام های اول تا سوم را کسب کردند، سال ۱۳۹۸ نیز یکی از کنگ فو کاران به مسابقات بین المللی برون مرزی کشور آذربایجان اعزام شد که مقام اول را کسب کرد.

عاشوری تصریح کرد: باوجود اینکه شهرستان بندرعباس حضور گسترده ای در مسابقات رزمی دارد اما از استان هرمزگان ملی پوش کنگ فو نداریم که آن نیز برعهده هیات کنگ فو استان است مشکلاتی در بحث هزینه و تصمیم گیری هایی است که این اتفاق را به تاخیر می اندازد.

رییس هیات کنگ فو و هنرهای رزمی شهرستان بندرعباس افزود: این ورزش با وجود اینکه المپیکی نیست اما ۲۱ سبک دارد که ۵ سبک آن در هرمزگان اجرا شده است، اجرای حرکات رزمی، نمایشی، اجرای فرم و شکست اجسام سخت نیز از برنامه های همایشی است تا بتواند در جذب جوانان باشد موثر باشد.

وی افزود: بانوان نیز در هر دو بخش مبارزه و فرم فعال هستند، مسابقات و همایش ها را در هر دو بخش برگزار کرده ایم و از ۴۰ بازی انجام شده ۲۰ بازی متعلق به بانوان بوده است ۱۰ همایش بزرگ محلی و روستایی نیز در بخش بانوان بوده است اما نیاز داریم حمایت ها گسترده تر شود، مشکلات مالی و سرمایه گذاری اگر حل شود در مسابقات نیز بهتر ظاهر می شویم.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما