شناسهٔ خبر: 45312077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به تحریک به شورش متهم می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد به طور رسمی ترامپ را به تحریک هواداران خود به شورش متهم کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا امروز دوشنبه رسماً رییس جمهور سابق کشور-ترامپ- را به تحریک توطئه‌آمیز دیگران برای اعمال خشونت متهم خواهد کرد. این موضوع به حمله چند هفته پیش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره و اشغال چندساعته آن مربوط می‌شود. ترامپ به تحریک آنها با سخنان آتشین متهم است. مجلس نمایندگان آمریکا این اتهام را به ترامپ وارد کرده و قصد دارد با ارسال آن به سنا، دومین محاکمه او را کلید بزند.

۹ نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا نقش دادستان را در پرونده محاکمه ترامپ ایفا خواهند کرد. مجلس ساعت ۱۹ به وقت آمریکا در مورد ارسال پرونده محاکمه به سنا تصمیم‌گیری خواهد کرد. اگر این اتفاق بیافتد دو رخداد مهم سیاسی در تاریخ آمریکا رقم خورده است؛ اول اینکه ترامپ تنها رییس جمهوری است که دو بار اسیتضاح می‌شود و تنها رییس جمهوری است که پس از ترک قدرت محاکمه خواهد شد.

وضعیت در سنا کمی حساس است چرا که نمایندگان به صورت ۵۰-۵۰ دمکرات و جمهوریخواه هستند اما به دلیل حضور کامالا هریس- که هم نماینده است و هم معاون رییس‌جمهور- کفه به نفع دمکرات‌ها است. سنا گفته تا پیش از ۹ فوریه به طرح محاکمه ترامپ ورود نخواهد کرد. این موضوع به ترامپ امکان می‌دهد اسناد و مدارک قوی‌تری برای دفاع تهیه نماید. این درحالی است که براساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس ۵۱ درصد مردم آمریکا خواستار استیضاح ترامپ در سنا هستند.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما