شناسهٔ خبر: 45311111 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سومین پیروزی متوالی فیروزجا در مسابقات تاتا استیل

علیرضا فیروزجا پس از درخشش در دور هشتم مسابقات تاتا استیل گفت: حریفم در این دور بسیار عالی دفاع کرد اما معتقدم که در طول بازی من از حریف بهتر بودم.شب گذشته (یکشنبه) دور هشتم مسابقات حضوری تاتا استیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| علیرضا فیروزجا پس از درخشش در دور هشتم مسابقات تاتا استیل گفت: حریفم در این دور بسیار عالی دفاع کرد اما معتقدم که در طول بازی من از حریف بهتر بودم.

 

شب گذشته (یکشنبه) دور هشتم مسابقات حضوری تاتا استیل برگزار شد که در مهمترین دیدارها، علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل سوپر استاد بزرگ هندی قرار گرفت. 

 

فیروزجا که در این مسابقات با ریتینگ 2749 شرکت کرده است مقابل پنتلا هریکریشنا با ریتینگ 2732 به پیروزی ارزشمند رسید. با این پیروزی فیروزجا  5.5 امتیازی شد و تنها در صدر این رقابت ها قرار گرفت.

 

علیرضا پس از پیروزی در دور هشتم این رقابت ها و قرار گرفتن در رده اول این مسابقات، گفت: فکر می کنم که وضعیتم نسبت به شروع مسابقات بهتر شده است. 

 

فیروزجا که به سه برد پیاپی در این مسابقات دست یافته است، ادامه می دهد: حریفم در این دور بسیار عالی دفاع کرد اما معتقدم که در طول بازی من از حریف بهتر بودم. باید بگویم که اواخر بازی رقابت بسیار سخت شده بود.

 

نابغه 17 ساله شطرنج جهان پس از اتمام این رقابت و کسب پیروزی ارزشمند گفت: بسیار خوشحالم چرا که موفق شدم به پیروزی برسم. 

این پیروزی در حالی برای فیروزجا به دست آمد که حریف هندی او توانسته بود مگنوس کارلسن و فابیو کاروانا را در دور های قبل متوقف کند.

در دیگر دیدارهای مهم این مسابقات مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان در عین ناباوری از استاد بزرگ روسی شکست خورد. همچنین فابیو کاروانا با آنیش گیری به تساوی رسید.  

 

فیروزجا با درخشش در مسابقات تاتا استیل 11.8 واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داد و اکنون در رده بندی زنده جهانی در جایگاه 14 دنیا قرار دارد.  

 

شطرنج بازان امشب به استراحت خواهند پرداخت و فردا علیرضا فیروزجا باید دور دور نهم این رقابت ها به مصاف شطرنج باز روسی برود.  

 

با توجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج‌بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشورها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت‌های شطرنج به‌ صورت حضوری پیگیری شد.

 

در جدیدترین مسابقات 14 شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

 

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شده‌اند. مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو شطرنج‌باز جوان ایرانی حضور دارند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما