شناسهٔ خبر: 45310869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

آشنایی با کشور آلمان

آلمان (Germany)، یکی از کشورهای اروپای شمالی می‌باشد که از شمال با دریای شمال، دانمارک، دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش، سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزانبورگ، بلژیک و هلند هم مرز می‎باشد. آلمان دارای مساحتی در حدود 357.386 کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن نیز در آخرین سرشماری، 83.7 میلیون نفر اعلام شده است.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • گریه‌های همسر مهرداد میناوند بر سر مزارش +عکس

  • رونمایی از سلطان روغن نباتی!+پشت‌پرده‌ها

  • وضع وخیم علی انصاریان؛ فوتبال ایران در شوک+ فیلم وجزئیات مهم

  • علت عجیب مرگ مهرداد میناوند: کرونا نبود + جزییات

  • اولین فیلم از لحظه خاکسپاری مهرداد میناوند/ زجه های مادری که دل سنگ را آب کرد

  • رونمایی سارا و نیکا از خانواده واقعی شان +تصاویر دیده نشده

این کشور در حال حاضر، یکی از اعضای ناتو، سازمان ملل متحد، گروه پنج به علاوه یک می‌باشد و از آلمان به عنوان یکی از بنیان‌گذاران اتحادیه اروپا نیز یاد می‌کنند. آلمان دارای 16 ایالت می‎باشد که هر کدام از این ایالات، دارای یک دولت و قانون اساسی می‌باشند و تا حد بسیار زیادی خود مختار بوده و توسط سازمان‌های داخلی خود اداره می‌شوند.

بزرگ‌ترین ایالت این کشور، نوردراین-وستفالن می‌باشد که مرکز آن نیز دوسلدورف می‌باشد. اما پایتخت اصلی آلمان، برلین می‌باشد که دارای جمعیتی در حدود 3 میلیون نفر است. آلمان دارای یک بازار اقتصادی اجتماعی و با نیرو کاری مجرب و با سطح بالایی از نوآوری است. آلمان دارای بزرگ‌ترین اقتصاد ملی در سطح اروپا است و همچنین جز چهار تولید کننده بزرگ در این قاره می‌باشد. این کشور به نیروی کار بسیار زیادی نیازمند است و به همین دلیل معمولا از کارگران مهمان استفاده می‌کند.

1

آشنایی با شرایط عمومی لازم، برای مهاجرت به آلمان

کشور آلمان، یکی از صنعتی‌ترین و ثروتمندترین کشورهای اروپایی می‎باشد و شرایط بسیار خوبی را برای زندگی شهروندان خود فراهم کرده است. به همین دلیل، هر ساله افراد بسیار زیادی برای اقامت در این کشور اقدام می‌کنند. در سالیان اخیر، آلمان با کمبود نیرو کار مواجه بوده است و به همین دلیل، برنامه‌های بسیار زیادی برای شهروندان سایر کشورها فراهم کرده است. اما بهترین روش برای مهاجرت به این کشور کدام است؟ در ادامه این مطلب، انواع روش‌های مهاجرت به این کشور را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با شرایط مهاجرت به آلمان

با توجه به شرایط ایده‌آل آلمان برای زندگی، این کشور به یکی از مقاصد بسیار محبوب مهاجران سایر کشورها شده است و با توجه به افزایش تعداد علاقه‌مندان مهاجرت به این کشور، لازم است تا با روش‌های مختلف آن آشنایی داشته باشید و بهترین روش را انتخاب کنید. همچنین برای شناخت بهتر این روش‌ها، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل همواره یکی از روش‌های  محبوب در سالیان اخیر، برای دانشجویان بوده است و هر ساله عده زیادی، با استفاده از این روش به آلمان مهاجرت می‌کنند. نظام تحصیلی رایگان، سطح علمی بسیار بالای دانشگاه‌های آلمان، ارائه خدمات علمی و آموزشی بسیار عالی، امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و آلمانی و امکان اخذ اقامت دائم پس از اتمام تحصیل در این کشور، از جمله دلایلی است که آلمان را به یکی از مقاصد اصلی مهاجران تحصیلی تبدیل کرده است.

البته دقت داشته باشید که پس از تمام تحصیل ویزای مهاجران به صورت مستقیم به دائم اقامت دائمی تبدیل نمی‌شود و برای این اخذ اقامت دائم، متقاضی باید بتواند در یک شرکت معتبر استخدام شود و ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهد.

2

اگر این افراد نتوانند در مدت مشخص شده، کاری مرتبط با رشته خود پیدا نکنند، باید آلمان را ترک کنند. به طور کلی، تحصیل در مقاطع مختلف این کشور نیازمند شرایط متفاوتی می‎باشد که متقاضیان مهاجرت تحصیلی، باید واجد شرایط باشند. یکی از مدارک مورد نیاز، داشتن گواهینامه مهارت زبان آلمانی است.

اخذ ویزای کاری کشور آلمان

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور آلمان، اخذ ویزای کاری می‎باشد و در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانید به راحتی برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنید. دو روش کلی برای دریافت ویزای کاری آلمان وجود دارد که این روش‌ها به شرح زیر می‎باشد.

  • پیشنهاد کاری Job offer
  • جست و جوی کار در آلمان

در روش اول یا همان پیشنهاد کار، متقاضی در صورتی می‌تواند از این طریق برای مهاجرت به آلمان اقدام کند که کارفرمایی در کشور آلمان دعوتنامه‌ای برای استخدام متقاضی ارسال کند. طبق قوانین جدید، در این روش اولویتی برای استخدام شهروندان آلمانی و یا اتحادیه اروپا وجود ندارد.

در روش دوم یا همان جست و جوی کار در آلمان، افرادی که مهارت‌های مخصوصی دارند، می‌توانند برای اخذ اقامت آلمان اقدام کنند. در حال حاضر کشور آلمان نیاز بسیار زیادی به نیروی کار دارد و این ویزا با مدت 6 ماه، به افراد خارجی تعلق می‌گیرد. این افراد 2 ماه زمان دارند تا در کشور آلمان به دنبال کار بگردند و شغلی متناسب با مهارت‌های خود به دست بیاورند. قوانین مهاجرتی آلمان، برای ارائه این نوع از ویزا بسیار آسان شده است و اگر دو سال تحصیل تخصصی داشته باشید و مدرک شما مورد تایید آلمان قرار بگیرد، به راحتی می‌توانید ویزای کاری این کشور را بدست بیاورید.  

اخذ ویزای کاری آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

کشور آلمان، یکی از کشورهای موفق در زمینه اقتصاد و توسعه می‎باشد و در سالیان اخیر، شاخص اقتصادی این کشور، رشد چشمگیری داشته است. یکی از شرایط مهاجرت به آلمان که برای فعالان اقتصادی بسیار مناسب می‌باشد، سرمایه‌گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور است و افراد می‌توانند حتی با سرمایه بسیار کم، برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنند.

سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در این کشور، در حدود 25 هزار یورو می‌باشد که البته از بازگشت سرمایه بسیار خوبی نیز برخوردار استد. البته لازم به ذکر است که در سالیان اخیر، سخت‌گیری‌های بسیار زیادی در زمینه تایید طرح‌های تجاری می‌کنند و هر ساله تعداد بسیار کمی موفق به دریافت ویزای کاری این کشور می‎شوند. اما با استفاده از مشاوره‌ کارشناسان ما، می‌توانید به راحتی ویزای سرمایه‌گذاری این کشور را اخذ کنید.

3

 آلمان کشور فرصت‌های جدید

در این مطلب کشور آلمان و روش‌‎های مهاجرت به این کشور را بررسی کردیم. آلمان با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی بسیار خوبی که دارد، یکی از مقاصد اصلی مهاجران است و سالانه افراد بسیار زیادی، با استفاده از روش‌های مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند. اگر شما قصد مهاجرت به آلمان را دارید، به راحتی می‌توانید با مشاوران ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی صباپلن (https://sabaplan.com) تماس بگیرید و برای اخذ اقامت آلمان اقدام کنید.

 

نظر شما