شناسهٔ خبر: 45308093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با کنگره بین‌المللی آیت الله العظمی شاهرودی؛

هیئت‌‎هایی از ۱۴ کشور اسلامی به شاهرود سفر می‌کنند

شاهرود-دبیر کنگره بین‌المللی آیت‌الله العظمی سید محمود شاهرودی از برگزاری کنگره بین‌المللی معرفی این شخصیت علمی خبر داد و گفت: این کنگره اردیبهشت و تیرماه ۱۴۰۰ در شاهرود و قم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عباس نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری کنگره بین‌المللی معرفی شخصیت برجسته علمی و مذهبی مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی سید محمود حسینی شاهرودی مرجع بزرگ جهان اسلام در قم و شاهرود خبر داد و اظهار داشت: این کنگره باهدف معرفی این شخصیت به جامعه و ارتقای معنویت جامعه و نیازمندی امروزی جامعه به اخلاق و سیره بزرگان برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اصل کنگره در تیرماه ۱۴۰۰ در قم برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه این عالم مجتهد در شاهرود به دنیا آمده است، مراسم پیش کنگره آن در اردیبهشت‌ماه در زادگاه او برگزار می‌شود.

دبیر این کنگره با اشاره به اینکه دو نشست علمی در حوزه علمیه نجف در جوار بارگاه مطهر وی و در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تصریح کرد: آیت‌الله العظمی حسینی شاهرود دوره مقدماتی و سطح حوزه خود را در حوزه علمیه مشهد طی کردند.

نصیری فرد بابیان اینکه آیت‌الله العظمی شاهرودی به‌عنوان مرجع عام بیشترین مقلد را بین شیعیان داشتند، ابراز کرد: برنامه‌ریزی‌شده تا در ۱۴ کشور نشست علمی و فرهنگی در راستای معرفی این شخصیت برگزار شود.

وی گفت: تولیدات فرهنگی و علمی زیادی در راستای ابعاد شخصیتی وی در دست تألیف قرار دارد که در تیرماه ۱۴۰۰ رونمایی می‌شود.

نظر شما