شناسهٔ خبر: 45307599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

در فضایی مملو از شور حسینی

۱۴ تن از برگزیدگان مسابقه دلنوشته و نقاشی اربعین تقدیر شدند

با حضور معاون فرهنگی و امور دانشجویی، مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی و مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آئین تقدیر و اهدای جوائز برندگان "مسابقه دلنوشته و نقاشی اربعین"، برگزار گردید.

صاحب‌خبر -

با حضور معاون فرهنگی و امور دانشجویی، مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی و مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آئین تقدیر و اهدای جوائز برندگان "مسابقه دلنوشته و نقاشی اربعین"، برگزار گردید.

بنابه گزارش مفدا شیراز، آئین تقدیر و اهداء لوح و جوائز ۱۴ تن از برگزیدگان مسابقه   "دلنوشته و نقاشی اربعین" در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز برگزار گردید.

دکتر کوروش عزیزی با تقدیر از کلیه برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این مسابقه فرهنگی، عشق به اهل بیت(ع) در دل شیعیان را نهادینه و یکی از واقعیت های بارز و پیوندی ناگسستنی میان مردم ما و آن خاندان بزرگوار معرفی نمود.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز، ادامه داد: قیام حسین(ع) و اهداف مقدس این قیام، چنان مستحکم و مقتدرانه بودند که هنوز و با گذشت چندین قرن، پابرجا و مقدس باقی مانده و سرلوحه و الگوی هر آنکس که به فکر اصلاح جامعه می باشد به شمار می روند.

او برگزاری چنین برنامه های فرهنگی و مذهبی را بویژه در رده خانواده و فرزندان دانشگاهیان، اشاعه فرهنگ تشیع و بویژه عشق به امام حسین(ع) معرفی نمود.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با تشکر از همکاری و مشارکت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه در برگزاری این رویداد فرهنگی، خواستار ادامه اینگونه همکاری ها در آینده و بویژه در زمینه های فرهنگی گردید.

همچنین مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز در این آئین، به توضیح و شرح روند برگزاری این مسابقه پرداخت.

دکتر مریم تقوا گفت: پس از اتمام مراسم دهه اول محرم و بویژه از اوائل مهر ماه سال جاری، روند برگزاری این رویداد فرهنگی با مشارکت موثر و تاثیرگذار بسیج جامعه پزشکی این مرکز آموزش عالی پزشکی آغاز شد.

وی ادامه داد: بر اساس آئین نامه طراحی شده، این مسابقه در دو بخش مجزا با عناوین "دلنوشته" و "نقاشی" اربعین برنامه ریزی شد و با اعلام فراخوان، ۲۸ اثر در بخش دلنوشته و ۳۵ اثر نقاشی نیز از سوی فرزندان دانشگاهیان به دبیرخانه این برنامه رقابتی و فرهنگی ارسال گردید.

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان افزود: پس از انجام بررسی های دقیق توسط هیئت داوران و بر اساس آئین نامه این مسابقه، در هر بخش، ۷ اثر انتخاب و برگزیده گردیدند که با پیگیری و هماهنگی های انجام شده، برای همه برندگان دعوتنامه ارسال گردید و امروز با حضور برخی از این عزیزان که موفق به حضور در این نشست شده اند، آئین تقدیر از آنان برگزار می گردد.

تقوا، دلیل تاخیر در برگزاری این آئین را شرایط شیوع بیماری کرونا در استان و انتظار برای     عادی تر شدن و رسیدن به وضعیت پایدار به منظور پیشگیری از انتقال و ابتلاء افراد به کووید ۱۹ اعلام نمود.

در این آئین، که با ذکر خاطراتی شنیدنی و کربلایی از سوی دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل، مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه همراه بود، "علی قجری"، فرزند یکی از کارکنان دانشگاه به قرائت دلنوشته زیبای خود پرداخت که حال و هوای این نشست را بصورت ویژه ای دگرگون و حسینی تر نمود.

در پایان این آئین، برگزیدگان "مسابقه دلنوشته و نقاشی اربعین" لوح و جوائز خود را دریافت نمودند.

برای مشاهده اسامی برندگان این رویداد فرهنگی، اینجا را کلیک کنید.

نظر شما