شناسهٔ خبر: 45307451 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

درخواست برای «تروریستی» خواندن حزب عمر البشیر

کمیته مقابله با فساد و استرداد اموال عمومی دولت سودان خواستار برخورد با حزب رئیس جمهوری سابق این کشور به عنوان یک گروه تروریستی شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| «صلاح مناع»، عضو کمیته مبارزه با فساد و استرداد اموال عمومی در سخنانی خواستار تعامل با حزب «کنگره ملی» حطب عمر البشیر به عنوان یک گروه تروریستی شد.

 

وی همچنین تهدید به محاکمه برخی از اعضای حزب عمر البشیر کرد که علیه دولت تظاهرات می‌کنند.

 

مناع در ادامه نارضایتی خود را نسبت به مسدود کردن یک جاده در ایالت «نهر النیل» در شمال سودان توسط حامیان حزب کنگره ملی اعلام کرد و گفت: مسدود کردن این راه توسط حامیان حزب البشیر «جنگ علیه کشور» به شمار می‌رود و ما اقدامات لازم را علیه عاملان این اقدام انجام خواهیم داد.

 

در همین حال، وجدی صالح، عضو کمیته مبارزه با فساد و استرداد اموال عمومی یکشنبه از انحلال 131 سازمان و انجمن خیریه و مصادره پروژه‌های وابسته به رژیم سابق این کشور خبر داد.

 

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این اقدام با استناد به قانون استرداد اموال عمومی در سال 2019 و همچنین متمم این قانون در سال 2020 صورت گرفته است.

 

وجدی صالح افزود: انجمن های منحل شده وابسته به شخصیت های رژیم سابق هستند و به نفع افراد ذی نفوذی ثبت شده بودند که فعالیت های خلاف قانون انجام می دادند.

 

عمر البشیر در پی اعتراضات گسترده مردمی در سال 2019 و سقوط دولتش زندانی شد و آخرین بار 17 نوامبر در جلسه محاکمه در دادگاه دیده شد.

 

منبع: ایسنا

 

نظر شما