شناسهٔ خبر: 45306973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

اقدام گمرک آستارا در کشف محموله بزرگ هروئین مسئولانه بود

رامین بشرویه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان گفت: اقدام گمرک آستارا در کشف محموله بزرگ هروئین پیش از خروج از مرز کاملا مسئولانه بود.

صاحب‌خبر -

اسماعیل حیدری آزاد، در آیین تجلیل از عوامل کشف محموله بزرگ موادر مخدر در گمرک آستارا که با حضور مسئولان استان گیلان و بندر مرزی آستارا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک روز جهانی گمرک، اظهار کرد: گمرک، مرزبان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه آنچه که در شرایط کنونی مهم است، مسئولیت همه دست اندرکاران گمرک می باشد، ادامه داد: صیانت از مرزهای گمرکی کشور، جزو وظایف اصلی و ذاتی کارکنان گمرک است.

حیدری آزاد، با اشاره به اینکه همسایگی با افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان برای ایران پرهزینه است، افزود: با توجه به تجارت مواد مخدر به عنوان چهارمین تجارت پر سود دنیا، مافیای این حوزه بسیار زیرکانه اقدام می کند.

وی با تأکید بر اینکه این پدیده شوم بسیاری از نوجوانان و جوانان ما را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر تقدیم ۳۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در سطح کشور، آسیب هایی از قبیل طلاق، خودکشی، فرار از خانه، ضرب و جرح و سایر مسایل از آسیب های این حوزه است.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۵۸ شهید را در مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است، اضافه کرد: این استان سومین استان کشور در مبارزه با موادمخدر است و طی ۶ ماه نخست سال، در شهرهای رشت، رودبار، آستانه اشرفیه و بندرانزلی شاهد افزایش کشفیات بودیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان با اشاره به اینکه این استان یک منطقه توریستی و گردشگری است، تصریح کرد: همه دستگاه های انتظامی، نظامی، امنیتی، قضایی و سایر دستگاه ها در تعامل با هم در تلاش برای مبارزه با این پدیده هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تلاش های صورت گرفته در گمرکات آستارا در خصوص مبارزه به قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر، توضیح داد: گمرک این شهرستان، دروازه طلایی اروپا است و نقش مهمی را در ایام تحریم داشته است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اقدام گمرک آستارا در کشف محموله بزرگ هروئین پیش از خروج از مرز کاملا مسئولانه بود، افزود: طبیعی است که کشف مواد مخدر در این سوی مرز بسیار مهم است و اگر آن محموله از مرز عبور می کرد و کشف می شد، مشکلات بسیاری را در عرصه بین المللی برای ما ایجاد می کرد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات، ۳۲۴ کیلوگرم هروئین پیش از عبور از مرز در یک کامیون کشف شد، خاطرنشان کرد: با نصب دستگاه های جدید، کنترل در این سوی مرز را افزایش می دهیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این آیین، از افرادی که نقش مهمی را در کشف محموله بزرگ در گمرک آستارا داشتند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما