شناسهٔ خبر: 45305609 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرینا | لینک خبر

پوستر نخستین جشنواره و مسابقه طراحی لباس و احیای لباس اقوام خوزستان در آبادان رونمایی شد

خبرنگار منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره و مسابقه طراحی لباس و احیای لباس اقوام خوزستان در آبادان گفت: امیدواریم جشنواره ها را در فضای حقیقی و به دور از کرونا برگزار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش فرینا، مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره و مسابقه طراحی لباس و احیای لباس اقوام استان خوزستان با حضور مدیران فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند و شهرستان آبادان در محل موسسه طراحان لباس «نقش تن پوش اروند» برگزار گردید .

قدرت اله طمیمیان در این مراسم اظهار کرد: با توجه به وظیفه و بضاعتی که سازمان منطقه آزاد اروند در بخش فرهنگ و هنر به عهده ما گذاشته است، سعی خواهیم کرد با تمام توان در کنار هنرمندان و این جشنواره مهم و تاثیرگذار باشیم.

طمیمیان با اشاره به اینکه هنرمندان مد و لباس منطقه آزاد اروند با تمام توان خود پای کار باشند تا نخستین جشنواره را با پویایی کامل برای رخداد های آتی مهیا کنیم، افزود: این اتفاق باعث می شود نخستین جشنواره و مسابقه طراحی لباس و احیای لباس اقوام استان خوزستان شروعی برای گام های بهتر و عملی تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم بتوانیم در جشنواره های بعدی به دور از بیماری کرونا ویروس و در فضای حقیقی  جشنواره ها را برگزار کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند به اهداف جشنواره اشاره کرد وگفت: این جشنواره با هدف نگاه به خلاقیت های پوششی بومی و منطقه و تنوع لباس های آن به صورت هدفمند و با در نظر گرفتن  جغرافیای محیطی برگزار می گردد .

در ادامه ،علیرضا بازفت ،معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان گفت: همکاری ادارات فرهنگی در کنار هم می تواند تاثیرات مثبتی در سطح شهر ایجاد نماید و اگر در برنامه های عمومی بتوانیم برنامه مدونی با همکاری یک دیگر داشته باشیم برنامه ها هدفمندتر انجام خواهند شد.

در ابتدای این برنامه مهرداد صیادی سامانی دبیر نخستین جشنواره و مسابقه طراحی لباس و احیای لباس اقوام استان خوزستان گزارشی از روند برگزاری جشنواره ، اهداف و برنامه های جشنواره عنوان کرد و گفت: متاسفانه به دلیل همه گیری بیماری کرونا مجبور هستیم این جشنواره را با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و برای مخاطبان این هنر به صورت مجازی برگزار نماییم که امیدواریم در سال های آتی این مشکل برطرف شود .

قابل ذکر است نخستین جشنواره و مسابقه طراحی لباس و احیای لباس اقوام استان خوزستان  از ۱۰  لغایت ۱۵ اسفندماه سال جاری برگزار می گردد و مراسم اختتامیه آن در محل سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود.

نظر شما