شناسهٔ خبر: 45304332 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نماینده مجلس دهم:

توهین به یک سرباز نشانگر تایید صلاحیت فله‌ای است/ رفتار رئیس مجلس با دولت بی اعتنایی به رای و نظر مردم است/ دولت نباید سکوت کند

نماینده مجلس دهم با اشاره به رفتار یک نماینده با یک سرباز گفت: زمانیکه عده ای فله‌ای تایید صلاحیت و عده ای به ناحق رد صلاحیت شوند منجر به بروز چنین اتفاقات و معضلاتی می شود.

صاحب‌خبر -

«قاسم میرزایی نکو»، نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با رفتار نماینده مردم سبزوار با یک سرباز گفت: عنابستانی سابقه نمایندگی دارد و مدتی فرماندار و معاون استاندار بوده و مسئولیت هایی از این قبیل را پشت سرگذاشته است. رفتار سخیف از فردی که به یک جایگاهی رسیده نشانگر این است که ظرفیت دستیابی به چنین جایگاهی را ندارد زیراکه تجربه چنین برخوردی را در مجلس دهم نیز شاهد بودیم. 

او ادامه داد: جامعه واکنش شدیدی نسبت به این گونه مسایل نشان می دهد زیرا نارضایتی و ناامیدی را به همراه دارد که در اثر بی توجهی به عملکرد کل قوا است. رفتار ناهنجار یک نماینده مجلس که با چندین رای و در اثر مشارکت حداقلی به مجلس راه یافته سرمایه اجتماعی را مورد ضربه قرار می دهد. زمانیکه عده ای فله‌ای تایید صلاحیت و عده ای به ناحق رد صلاحیت شوند منجر به بروز چنین اتفاقات و معضلاتی می شود. البته ممکن است عده ای چون هنوز به کرسی و قدرت نرسیده اند واقعیت خود را بروز ندهند اما عمدتا این موارد خطری است که مسئولین باید اویزه گوش خود کنند "برای مردم امدن به معنای خدمت به مردم است نه سرکشی برای آنها".

او اظهار کرد: مجلسی که پرونده های اقتصادی برخی از نمایندگان آن هنوز باز و بعضا بی سرانجام است، مواردی مانند پرونده عیسی شریفی که اتهاماتی بسیار دارد و قطعا شرکا و مدیر بالاتری داشته است، همینطور زمانیکه رئیس یک مجموعه و یک کمیسیون این گونه دولت را خطاب می کند، انتظار چنین برخوردهایی از سایر نمایندگان آن را می‌توان داشت.

عضو فراکسیون امید در مورد رفتار نمایندگان با دولت در مجلس دهم بیان کرد: زمانی که رئیس قوه مقننه چنین برخوردی را با دولت دارد به این معنا است که به نظر و رای مردم بی اعتنایی می کند، زیرا این دولت برخاسته از رای مردم است.

او در پایان افزود: فردی که بارها در انتخابات رای نیاورده و بعد از مدت ها رئیس یک قوه می شود و شخصی دیگری که بازنده انتخاب ریاست جمهوری است به ریاست در می آید  معنایش جز بی توجهی به رای و خواسته مردم نیست. قالیباف هنوز در تب و تاب مبارزات انتخاباتی است البته در این بین دولت هم ضعف هایی دارد زیرا سکوت اختیار کرده است. 4

نظر شما