شناسهٔ خبر: 45303726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی گلستان:

۶۰ عنوان برنامه ویژه اهل سنت در دهه فجر انقلاب برگزار می شود

گرگان- رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر گلستان گفت: ۶۰ عنوان برنامه ویژه اهل سنت در دهه فجر انقلاب برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورعلی دیلم پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: در طول تاریخ قیام ها و جنگ های مختلفی اتفاق افتاده و راز و رمز تشخیص حق از باطل به اندیشه رهبران آن قیام برمی گردد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و رهبران آن در راه دعوت به تقوا حرکت می کنند، گفت: عدم وابستگی به شرق و غرب یکی از آموزه های انقلاب بوده و باید با نگاه به درون روی پای خود بایستیم.

دیلم با اشاره به اینکه تشکیل تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده است، افزود: امروز اگر به دنبال آرمان های رهبری و پیشتاز بودن انقلاب اسلام هستیم باید اختلاف مذهبی را کنار بگذاریم.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تأکید کرد: اگر بخواهیم انقلاب به عنوان نظریه‌پرداز در جهان بدرخشد باید به دنبال وحدت و همدلی باشیم.

دیلم با بیان اینکه تا رسیدن به مقصد واقعی راه زیادی وجود دارد، گفت: برنامه هایی در دهه فجر پیش بینی شده که در مساجد و محلات گوناگون برگزار می شود.

وی اضافه کرد: نشست نخبگانی در مدارس علوم دینی اهل سنت، برگزاری جشن انقلاب در پنج مسجد فعال، اعزام سخنران به ۱۵ نماز جمعه، همایش بانوان، مسابقه کتابخوانی، یادواره شهدای زن اهل سنت و تجلیل از خانواده معزز شهدای منا، جشن پیروزی انقلاب با موضوع مسجد؛ پایگاه نشر معارف اسلامی، محفل قرآنی عطر قرآن در فجر، وبینار عقلانیت، مدارا و تمدن اسلامی، توزیع اقلام معیشتی، همایش اقشار و جوانان شرق استان و غیره از جمله برنامه ها است.

نظر شما