شناسهٔ خبر: 45303507 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیپلمات آمریکایی: حل اختلاف‌ها با ایران به تلاش‌های زیادی نیاز دارد

سفیر آمریکا در بغداد در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد حل و فصل اختلاف‌ها با ایران به تلاش‌های زیادی نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری اخبار العراق، متیو تولر، سفیر آمریکا در بغداد دیروز یکشنبه در دیدار با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق گفت که حل و فصل اختلاف‌ها با ایران به تلاش‌های زیادی نیاز دارد.

دفتر اطلاع رسانی مشاور امنیت ملی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد قاسم الاعرجی دیروز یکشنبه در دفتر کارش میزبان متیو تولر بود.

متیو تولر در این دیدار با اشاره به اینکه حل اختلاف‌ها با ایران نیازمند انجام تلاش‌های بیشتری است، بر ادامه حمایت واشنگتن از بغداد در مبارزه با تروریسم ودر چارچوب ائتلاف بین المللی تاکید کرد.

تولر در این دیدار شهادت شماری از عراقی‌ها را در انفجار‌های تروریستی در میدان الطیران و نیز شهادت روز شنبه جمعی از نیرو‌های الحشد الشعبی را که با گروه‌های تروریستی (در استان صلاح الدین) مقابله کردند، تسلیت گفت.

سفیر آمریکا در بغداد گفت: اختلاف‌ها میان تهران و واشنگتن به قوت خود باقی است و واشنگتن می‌کوشد تا این اختلاف‌ها از طریق دیپلماتیک حل شود.

وی افزود: حل اختلاف‌ها میان واشنگتن و تهران از طریق دیپلماتیک به تلاش‌های زیادی نیاز دارد.

بر اساس بیانیه دفتر مشاور امنیت ملی عراق، الاعرجی در دیدار با تولر تاکید کرد عراق خواهان ادامه حمایت ائتلاف بین المللی در زمینه مبارزه با تروریسم و مبادله اطلاعات درباره تروریست‌ها تا نابودی همه هسته‌های تروریستی باقیمانده در کشورعراق است.

انتهای پیام/

نظر شما