شناسهٔ خبر: 45303501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر کرج:

شهرداری گزارش مقابله با تخلفات ساختمانی را ارائه کند

خزانه‌دار و رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت‌های فرسوده شورای شهر کرج از شهردار خواست گزارش کاملی از میزان تخلفات ساختمانی ارائه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، احد رسولی عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و سی و دومین جلسه رسمی شورا به بازدید از سطح مناطق ۵، ۶ و ۴ اشاره کرد و گفت: طی بازدیدی که صورت گرفت، ساخت و سازهای غیرمجاز با سطح اشغال بالای ۸۰ الی ۹۰ درصد با تراکم بالا و اضافه طبقاتی از ۶ الی ۸ طبقه را شاهد بودم.

وی در ادامه به طرح این سوال پرداخت که چنین تخلفاتی در مناطق یاد شده چگونه اتفاق افتاده و چرا شهرداران مناطق چشم خود را به روی این تخلفات بسته اند؟

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج با طرح این سوال که برنامه شهرداری برای مقابله با تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز چیست؟ گفت: از شهردار درخواست دارم تا گزارش کاملی از میزان تخلفات ساختمانی از سال ۹۶ تاکنون به اینجانب ارسال کنند.

رسولی اضافه کرد: مجموعه ضوابط و دستورالعمل های نورپردازی و مبلمان شهری و نیز مجموعه شرح خدمات و دستورالعمل های ساماندهی منظر شهری جزو مصوبات کمیسیون شهرسازی و معماری و بافت های فرسوده بوده که تعدادی از اعضای شورای شهر به عدم تصویب چنین مستنداتی اشاره داشتند.

وی گفت: این مصوبات در ششمین جلسه کمیسیون در دی ماه سال ۹۷ برگزار شد که اعضا با کلیات آن موافقت و به تائید یکصد و بیستمین جلسه شورای اسلامی رسیده است.

خزانه دار و رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای شهر کرج گفت: امیدوار است این پکیج در سرلوحه برنامه های شهرداری در حوزه های مرتبط قرار گیرد و گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره کل سیما و منظر، معاونت معماری و شهرسازی و نیز سازمان سیما و منظر در این خصوص ارائه شود.

نظر شما