شناسهٔ خبر: 45301810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خروج سرمایه از تولید و هدایت به بورس؛ عامل رکود کارخانه‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولت با دعوت از مردم جهت حضور در بورس، سبب خارج شدن نقدینگی از تولید شده و هنگامی که نقدینگی از کارخانه‌ها و صنایع خارج شود، تعطیلی و رکود حاصل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

فرهاد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: براساس بررسی صورت گرفته امسال تعطیلی کارخانه ها با سرعت بیشتری در حال رقم خوردن است و دلیل عدم حمایت دولت از صنایع در سال پایانی خود نامشخص است.

وی ادامه داد: هنگامی که دچار تورم افسارگسیخته می شویم، به مرور برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها، نقدینگی و تامین سوخت دچار مشکلات اساسی می شویم که ناشی از بی تدبیری و عدم توجه دولت به سرمایه گذاری بر روی مبحث تولید و اشتغال می باشد.

نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مدیریت نامناسب دولت پیرامون سرمایه‌گذاری گفت: دولت با دعوت از مردم جهت حضور در بورس سبب خارج شدن نقدینگی از تولید شده و هنگامی که نقدینگی از کارخانه و صنایع خارج شود، تعطیلی و رکود حاصل خواهد شد.

وی در مورد نقش مجلس در این شرایط بیان کرد: ما در مجلس برنامه ریزی بلندمدت داشته و سعی کردیم با اصلاح روش ها، شاهد رونق مجدد صنایع و کارخانه‌ها باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حمایت از صنایع در بودجه سال آینده اظهار داشت: هر چند مجلس نمی تواند ساختار بودجه را تغییر دهد و تنها اصلاحات آن ممکن است، اما مجلس نقش خود را در بودجه سال آتی نشان خواهد داد.

وی پیرامون انتظارات بیش از حد عده ای از مجلس، گفت: آنچه در قانون در حیطه وظایف مجلس و نمایندگان است باید از آنها توقع داشت و همه بدانند که نمایندگان مجلس بی تحرک نیستند اما متاسفانه شاهد این هستیم که عده ای همه مسائل را به مجلس ارتباط می دهند.

عضو مجمع نمایندگان فارس بیان کرد: راس قوه مجریه توسط مردم انتخاب شده که باید پاسخگوی مردم و مجلس در حوزه های مختلف باشد.

درخواست فوریت نمایندگان برای طرح شفافیت آرا در صحن

وی در خصوص موضوع مهم و پرطرفدار شفافیت آرای نمایندگان مجلس بیان کرد: هفته گذشته درخواست فوریت طرح شفافیت آرا با امضای حدود ۹۰ نفر از نمایندگان مجلس تقدیم هیئت رئیسه شد.

طهماسبی ادامه داد: درخواست‌های بسیاری در حوزه های مختلف به هیئت رئیسه رسیده که برخی از آن دارای اولویت ویژه می باشند، همانند قوانینی که اعتبار آزمایشی آن تمام شده و باید در صحن علنی بررسی و قانون نهایی تصویب شود.

وی گفت: پیگیر مطرح شدن شفافیت آرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستیم اما بعید می‌دانم با توجه به حجم کارها و اولویت ها، امسال به صحن برسد.

انتهای پیام/س

نظر شما