شناسهٔ خبر: 45301434 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

بورس را از کجا آغاز کنیم

ورود به بازار بورس با توجه به حساسیت بالای این بازار، نیازمند کسب آمادگی کافی در این زمینه می باشد. فرد باید پیش از شروع فعالیت خود، اطلاعات لازم را چه در مورد نحوه ورود و چه نحوه انجام معاملات کسب نماید. این اطلاعات به فرد کمک می نماید تا از عملکردی بهتری در بازار برخوردار گردد.

صاحب‌خبر -

از کجا بورس رو شروع کنم؟

ورود به بازار بورس با توجه به حساسیت بالای این بازار، نیازمند کسب آمادگی کافی در این زمینه می باشد. فرد باید پیش از شروع فعالیت خود، اطلاعات لازم را چه در مورد نحوه ورود و چه نحوه انجام معاملات کسب نماید. این اطلاعات به فرد کمک می نماید تا از عملکردی بهتری در بازار برخوردار گردد. 

اولین قدم پس از کسب اطلاعات پیرامون بازار، ثبت نام در سامانه سجام و انجام احراز هویت آن می باشد. احراز هویت هم به صورت حضوری از طریق دفاتر پیشخوان و هم از طریق نرم افزار سیگنال امکانپذیر می باشد. در این مرحله فرد اقدام به دریافت کد بورسی می نماید. این کد برای هر فرد به صورت منحصر به فرد صادر شده و دریافت آن برای انجام معاملات در بازار الزامی می باشد. از این رو فرد می تواند با توجه به خدمات مورد نیاز خود، از بین 108 کارگزاری فعال در کشور، بهترین گزینه را انتخاب نماید. پس از این با مراجعه حضوری به شعب کارگزاری منتخب خود، فرم های مربوطه را تکمیل و در صورت عدم وجود مشکل، ظرف 24 ساعت کاری، کد معاملاتی خود را دریافت می نماید.

بورس را از کجا آغاز کنیم

هم اکنون فرد آماده انجام معامله در بازار بورس می باشد. سرمایه گذاران این حوزه می توانند به دو روش مستقیم و غیر مستقیم اقدام به سرمایه گذاری نمایند. در روش مستقیم فرد از طریق حساب معاملاتی خود و پس از شارژ نمودن آن، قادر به انجام خرید و فروش خواهد بود. در این روش فرد می بایست تحلیلات لازم را قبل از ورود به سهم انجام داده و در زمان مناسب وارد معامله شود. این تحلیلات در دو دسته تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال تقسیم می گردد که انجام هر یک از آن ها به آموزشی کامل نیازمند می باشند.

این کار برای سرمایه گذاران غیر حرفه ای بازار امری دشوار خواهد بود. لذا روش غیر مستقیم روشی است که برای این گروه پیشنهاد می شود. در این روش فرد با توجه به میزان سرمایه و درجه ریسک پذیری خود، یک شرکت سبدگردان را انتخاب و با توافق طرفین، سرمایه فرد در اختیار شرکت قرار می گیرد. این شرکت ها با کمک کارشناسان با تجربه و خبره خود اقدام به تشکیل سبدی مناسب و مدیریت آن ها می نمایند. از مزیت های اصلی این شرکت ها می توان به سرمایه گذاری مطمئن بر پایه تحلیل های معتبر و سنجیده مدیران آن ها اشاره نمود.

بورس را از کجا آغاز کنیم

فرد برای داشتن عملکرد بهتر در روش مستقیم یا قابلیت نظارت دقیق تر بر سبد خود در روش غیرمستقیم، همواره می بایست در پی کسب دانش و اطلاعات به روز در این حوزه باشد. برای این کار نیاز به مرجعی جامع احساس می شود که بتواند تمامی پرسشها و نیازهای افراد را دربرگیرد.

سامانه نظارت، مرجعی جامع در زمینه اطلاعات بورسی

سامانه نظارت nezarat.com به عنوان مرجعی معتبر، تمامی اطلاعات لازم برای ورود و ادامه فعالیت در بازار بورس را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد. هدف اصلی این سامانه، ایجاد فضای شفاف نظارتی است که توسط تیم متخصص آن مدیریت می شود. این سامانه از آموزش های ابتدایی که لازمه ورود به بازارمی باشد تا مقالات تخصصی این حوزه، همه را دربردارد.

علاوه بر بخش آموزشی به روز و کامل این سایت، تمامی شرکت های کارگزاری، سبدگردان و صندوق های سرمایه گذاری در این سامانه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. کاربران می توانند تمامی شرکت های ذکر شده را به همراه توضیحات کامل هر یک به صورت یکجا در این سامانه مشاهده نمایند. این امر کمک شایانی در مسیر انتخاب هر یک از این شرکت ها خواهد نمود،سامانه نظارت همواره بهترین و کامل ترین خدمات را در اختیار کاربران خود قرار داده و در تمام مسیر پشتیبان آن ها خواهد بود.

در واقع این سامانه با نظارت بر عملکرد صندوق ها و کارگزاران و شرکت های سبدگردان سعی دارد فضایی شفاف ایجاد نموده تا به افراد در انتخاب های خود کمک نماید. 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

نظر شما