شناسهٔ خبر: 45301296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسعه صنعت کشاورزی با بهره گیری از پهپادها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کرج با استفاده از پهپادها در دستورکار قرار گرفت، گفت: بخشی جدایی ناپذیر از توانایی رشد صنعت هستند، در حالی که همزمان تأثیرات مخرب زیست محیطیِ صنعت کشاورزی بر کره زمین را کاهش می‌دهند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل صارمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: گروهی از کشاورزان شهرستان کرج با کمک و تسهیلات دولتی اقدام به خرید پهپاد کشاورزی کردند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان اینکه به کمک پهپادها می‌توان به زمین‌های کشاورزی و زراعی را سمپاشی کرد، ادامه داد: این پهپادها با استقبال بهره برداران مواجه شده است. به طوریکه برای مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها کاربرد داشته و موجب عدم ورود کشاورز به زمین و اجتناب از تماس آن‌ها با سموم شیمیایی، عدم ورود دستگاه‌ها و ادوات سنگین  به مزرعه  برای پیشگیری از فشردگی خاک و غیره می‌شود.

وی یادآور شد: این دستگاه‌ها در عین حال هزینه عملیات کشاورزی را کاهش داده و باعث دقت در سمپاشی مزارع، کاهش مصرف آب و سم و تسریع کار شده است، و نهایتا به ما اجازه می‌دهد به مساحت بیشتری از زمین و در زمانی کمتر رسیدگی نماییم.

این مقام مسؤول اضافه کرد: امروزه پهپادها به همه صنایع و امور اجرایی از جمله کشاورزی راه یافته اند و می توان گفت انقلاب کشاورزی در آینده نزدیک در راه است. در این راستا پهپادها را می توان آینده دنیای کشت و کار دانست که علاوه بر کنترل راحت تر مزرعه، منجر به تولید محصولات باکیفیت تری خواهند شد. 

وی ادامه داد: در آینده نزدیک ناگزیر به استفاده از پهپادهای کشاورزی  برای مقابله با چالش‌های بیشمار این حوزه خواهیم بود و بدون شک پهپادهای کشاورزی علیرغم گرم شدن کره زمین، بخشی جدایی ناپذیر از توانایی رشد صنعت هستند، در حالی که همزمان تأثیرات مخرب زیست محیطیِ صنعت کشاورزی بر کره زمین را کاهش می‌دهند.

انتهای پیام/ج

نظر شما