شناسهٔ خبر: 45300897 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر «شاد»

اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر فضای مجازی برای حداقل ۴ میلیون دانش‌آموز در شاد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش،  برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر فضای مجازی از دهه مبارک فجر تا نیمه فروردین در بستر سامانه شاد برای حداقل ۴ میلیون دانش‌آموز با کمک آموزش‌وپرورش، اداره فعالیت‌های اردویی، بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان خواهد بود.

در راستای فعالیت برگزاری اردوهای راهیان نور، از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی، دستورالعمل اجرایی اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در بستر فضای مجازی در سال تحصیلی 1400-1399 به ادارات کل استان ابلاغ‌شده است.

دربندهایی از این دستورالعمل، به تولید محتوای الکترونیکی و بارگذاری آن‌ها در کانال‌های شبکه شاد استانی و کشوری در زمینه اجرای اردوهای راهیان نور در بستر فضای مجازی اشاره شده است.

همچنین در این دستورالعمل ذکر شده است حضور تمامی دانش‌آموزان و اولیای آنان در اردوهای راهیان نور در بستر فضای مجازی اختیاری و رایگان است و برای شرکت‌کنندگان در این اردوها، گواهی اتمام اردو صادر می‌شود.

اردوهای راهیان نور به‌عنوان نماد مشارکت و همراهی وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان بسیج مستضعفین از جایگاه و اهمیت والایی در تبیین مبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و همدل‌سازی نسل‌های سوم انقلاب با مفاخر و بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی  دارد.

با توجه به اثربخشی این اردوها در شکل‌گیری هویت تربیتی دانش‌آموزان و همچنین لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در «بازگویی گنجینه دفاع مقدس»از سال 1387 مدیریت راهبری اردوهای راهیان نور در مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش آغاز و با همراهی ستودنی برادران عزیز در قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج تداوم داشته است.

نظر شما