شناسهٔ خبر: 45300773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

بی توجهی دولت به اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

موج نیوز

رئیس خانه پرستار استان هرمزگان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، به چرایی اجرا نشدن قانون خاک خورده می پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مرتضی حکمتی رئیس خانه پرستار استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به اینکه ۳۵ روز از حکم حکومتی مقام معظم رهبری( مد ظله العالی) در روز پرستار، مبنی بر دستور ایشان به مسئولان کشور برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می گذرد و دغدغه های معظم له بر اینکه اجرای این قانون پس از ۱۳ سال تصویب در مجلس شورای اسلامی، هم به نفع مردم و هم به نفع پرستاران است، این بی توجهی مسئولان را می توان نشانه ی عدم ولایت پذیری آنان دانست.

وی در ادامه به روحیه ی پزشک سالاری در وزارت بهداشت و مدیرانِ تصمیم گیرنده ی پزشک در این وزارت خانه اشاره نمود و گفت: بخشِ بزرگی از این بی توجهی به اجرای قانونِ تعرفه گذاری خدمات پرستاری در طول این ۱۳ سال و عدم اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب را به این خیلِ عظیم پزشک و ذینفع از عدم اجرای این قانون در وزارت بهداشت و همکاران شان در سراسر کشور مرتبط دانست.

حکمتی ضمن اشاره به تصویب قانون تعرفه گذاری در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ این قانون به دولت جهت اجرا، اضافه کرد: بسیاری از خدماتی که امروزه در بیمارستانها توسط پرستاران برای بیماران انجام می گردد مانند: گرفتن نوار قلب، آتل گیری، سونداژ و ... که به نام پزشک در پرونده ی بیماران ثبت و با تعرفه ی پزشکی برای بیماران و بیمه ها محاسبه می شود، با اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری ، این خدمات به نام خود پرستاران ثبت و با تعرفه و هزینه ی بسیار پایین تر در پرونده ی بیماران ثبت و از آنان اخذ می گردد که هم به نفع بیماران و هم به نفع شرکت های بیمه ای است.

وی در پایان ضمن تشکر از احمد جباری نماینده ی غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، در تذکر به رئیس جمهور در خصوص اجرای فوری قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در صحن علنی مجلس، از رئیس مجلس و سایر نمایندگان به ویژه نمایندگان مرکز و شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، خواستار پیگیری در این زمینه شد.

نظر شما