شناسهٔ خبر: 45300691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سردار باقری: رزمایش‌ها موجب دلگرمی مردم و ناامیدی دشمنان شد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در یک مدت فشرده ۱۵ روزه، نیرو‌های مسلح با اقتدار ۱۰ رزمایش را در سراسر کشور برگزار کردند، گفت: اقدامات فوق‌العاده‌ای در این رزمایش‌ها صورت گرفت که موجب دلگرمی مردم و ناامیدی دشمنان شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در نهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به رزمایش‌های اخیر نیرو‌های مسلح اظهار داشت: در طول دو ماه گذشته، جمهوری اسلامی ایران با تهدیداتی مواجه شد که طی آن رئیس‌جمهور بی‌خرد آمریکا تهدیداتی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح کرد.

وی ادامه داد: فرد بی‌سوادی که امکان هرگونه اقدامی از سوی او می‌رفت در همان زمان به ظاهر قدرت‌نمایی‌ها و تلاش‌هایی را انجام داد که لازم بود تا نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران آمادگی‌های خود را در مقابل به نمایش بگذارند و بحمدالله در مدت فشرده ۱۵ روزه نیرو‌های مسلح با اقتدار ۱۰ رزمایش را در سراسر کشور برگزار کردند که بسیاری از آن‌ها با پیشنهاد و داوطلبی خود این نیرو‌ها بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه اقدامات فوق‌العاده‌ای در این رزمایش‌ها صورت گرفت که برخی از این اقدامات برای نخستین بار انجام می‌شد، افزود: این رزمایش‌ها در واقع قدرت و آمادگی جمهوری اسلامی و نیرو‌های مسلح را به جهان و دشمنان نشان داد و موجب دلگرمی ملت ایران و یأس دشمنان شد.

سرلشکر باقری تصریح کرد: دشمن چندین بار در خلال برگزاری این رزمایش‌ها از طرق مختلف اعلام کرد که قصد هیچ‌گونه تهاجمی ندارد، اقداماتش صرفاً دفاعی است و نگران اقدامات هم‌پیمانان جمهوری اسلامی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی بوده است.

وی گفت: به هر صورت این آمادگی‌ها کاملاً ضرورت دارد و باید تداوم داشته باشد؛ ما از دفاع مقدس آموختیم که چنانچه هدف ما سربلندی و عزت کشور است، باید همواره آماده و قدرتمند باشیم و این توانمندی‌ها را به دشمنان نشان دهیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: قطعاً حرکت توفنده انقلاب اسلامی و جستجو و تلاش برای دستیابی به آرمان‌های این نظام الهی در کمال آرامش و امنیت ادامه پیدا می‌کند.
 
آیین‌نامه نحوه مقابله با مسأله تحریف و تخلفات در حوزه دفاع مقدس بررسی شد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در نهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آیین‌نامه نحوه مقابله با مسأله تحریف و تخلفات در حوزه دفاع مقدس بررسی شد.

سرلشکر پاسدار باقری با اشاره به اینکه تحریف در حوزه دفاع مقدس از جمله موضوعاتی است که دائماً و مکرراً مورد تذکر مقام معظم رهبری قرار گرفته است، افزود: این موضوع مهم است؛ چرا که موضوع مهم تاریخی ملت ایران در دوران دفاع مقدس نباید مورد تحریف، اغراق، فریب، دروغ و تخلفاتی از این قبیل قرار گیرد.

سرلشکر باقری با تأکید بر اهمیت موضوع دفاع مقدس و حفظ آثار و نشر ارزش‌های آن به دور از هرگونه تحریف، خاطرنشان کرد: موضوع مصون ماندن تاریخ دفاع مقدس از تحریفات، مسئله فوق‌العاده مهمی است که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحاتی از سوی اعضا مطرح و مقرر شد تا هیئتی شامل شورای هماهنگی هیئت امنا و همچنین تعدادی از اعضای شورا و اعضای هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به انضمام نماینده قوه قضاییه و تعدادی حقوقدان نسبت به این موضوع بررسی مجددی داشته باشند و با تأیید این جمع و تصویب رئیس هیئت امنا، این دستورالعمل و آیین‌نامه ابلاغ و اجرا شود.

وی ادامه دارد: مصوبه دیگر مربوط به گزارش عملکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برنامه و بودجه سال ۱۳۹۹ و همچنین برنامه و بودجه پیشنهادی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای سال ۱۴۰۰ است که با تذکرات و اصلاحیه‌هایی که توسط اعضا ارائه شد، از جمله توسعه کار در حوزه فضای مجازی و تعمیق محتوا، به تصویب اعضا رسید که ان شاءالله با اجرای آن‌ها در مسیر ارتقای کار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حرکت‌های مطلوب‌تری در سال آینده صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در این جلسه همچنین گزارشی از پیشرفت برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارائه شد که این برنامه‌ها بیش از حد انتظار در کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده و همچنان به صورت هفته به هفته در حال اجراست؛ اوج و قله این برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس صورت گرفت که مهم‌ترین آن برقراری ارتباط تصویری فرمانده معظم کل قوا با پیشکسوتان دفاع مقدس در سراسر کشور بود که همه از سخنان ایشان بهره‌مند شدند.
 
<div id="video-display-embed-code_349642" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/808870/349642?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما