شناسهٔ خبر: 45300530 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

لطفا از جنبه تربیتی این تخلف زشت به سادگی رد نشوید

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دکتر مرتضی نظری، کارشناس مسائل آموزش و پرورش درباره کلیپ سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور و برخورد با این عمل ناشایست در کانال تلگرامی خود نوشت:

آقایان!

قطعاً اطلاع دارید بسیاری از کودکان و نوجوانان کلیپ اظهارات سرباز اکبری و شاهدان را روی گوشی خود یا پدر و مادرشان دیده اند. لطفاً طوری حکم صادر کنید که وقتی معلمان این کشور یا پدر و مادرها می خواهند به فرزندان خود اهمیت قانونمداری را بیاموزند بگویند؛ "یک روز یک نماینده مجلس که می‌خواست بدون مجوز و با قلدری وارد خط ویژه شود، با تذکر یک سرباز ساده مواجه می‌شود اما «قانون پشت سرباز ایستاد» بچه‌ها! هیچ کسی بالاتر از قانون نیست و همه ما در برابر قانون مساوی هستیم، حتی نمایندگان مجلس."

کمک کنید تا از این رخداد تلخ، یک درس و خاطره آموزشی خلق شود تا آموزگاران و دبیران این سرزمین بتوانند یک شاهد مثال وطنی برای تشویق دانش‌آموزان به رعایت قانون بیاورند. مدارس ما در آموزش مفاهیم ارزشی و اخلاقی دچار تورم محتوا و تلنباری مفاهیم شده‌اند به این معنی که برخی تصور می کنند هرچه بیشتر درباره آموزه‌های اخلاقی و ارزشی حرف بزنند، بچه‌ها اخلاقی تر بار می آیند در حالی که اشاعه اخلاق و مفاهیم ارزشی نه تنها با سخنرانی و کتاب درسی حاصل نمی شود ای بسا دلزدگی هم ایجاد کند. آموزش مفاهیم بلندی همچون قانون‌مداری، مسولیت شناسی و احترام به دیگران با لفاظی و سخنرانی آموخته نمی شود بلکه با مشاهدات عینی و رفتار اخلاقی حاصل می شود.

آقایان!

موضوع سیلیِ قانون‌گذار به صورت مأمور اجرای قانون نباید با چهار تا مصاحبه نمایشی رفع‌ورجوع شود. باور کنید امید و اعتماد مردم به بهبود شرایط از دل همین اتفاقات ساده زنده می‌شود. از جنبه تربیتی این تخلف زشت و قلدرمآبانه به سادگی رد نشوید، لطفاً.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما