شناسهٔ خبر: 45300247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان خبر داد؛

اجرای طرح «بنای نور» در راستای بازسازی عتبات عالیات

رشت- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اشاره به نقش مهم موکب ها در هنگام بروز بحران، گفت: در راستای بازسازی عتبات طرح «بنای نور» برای جمع آوری کمک های مردمی اجرا می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید دوهندو صبح دوشنبه در نشست خبری خبرنگاران با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات توسط سردار سلیمانی بنیان گذاری شد، گفت: عتبات نماد مقدسات دینی ما است اما رژیم صدام از حضور شیعیان در این اماکن خودداری می‌کرد و این اماکن مطهره در مظلومیت کامل بودند اما با فروپاشی رژیم صدام، شرایط تغییر کرد.

وی با اشاره به خدمات ارزنده سردار سلیمانی جهت پی ریزی ستاد عتبات عالیات در ایران، اضافه کرد: این ستاد دو مأموریت راهبردی دارد که یکی از آنها گرفتن پروژه از کشور عراق است و شامل مرمت و بازسازی عتبات عالیات می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان راهبرد دوم این سازمان را استفاده از تمام ظرفیت استان برای جمع آوری نذورات حضرات معصومین دانست، بیان کرد: مردم ما همواره در هر شرایطی توسل و توکل می‌کنند و در شرایط سخت فعلی نیز با این دو مؤلفه بر مشکلات فائق می‌آییم.

وی با اشاره به هدف این ستاد تصریح کرد: هدف این است که در کنار حفظ مرقد مطهر ائمه اطهار، کاری کنیم زائر ایرانی با خیال راحت و با تمام امکانات و به راحتی ائمه (ع) را زیارت کند.

دوهندو با اشاره به روش‌های جمع آوری نذورات توسط عتبات عالیات، افزود: هدفگذاری این ستاد در این زمینه متناسب با جمعیت هر استان سالانه نفری پنچ هزار تومان است.

اهدای سند افتخار به کمک کنندگان به ستاد عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان ادامه داد: اهدای «سند افتخار «نیز یکی دیگر از روش‌های کمک به این ستاد است که هر کس به هر میزان که تمایل دارد می‌تواند به عتبات کمک و سپس سند افتخار دریافت کند.

وی با اشاره به طرح «بنای نور»، گفت: با بانک رسالت در کل کشور هماهنگ شده و اشخاص می‌توانند از مبلغ یک میلیون تومان تا چهار میلیون تومان نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند و ماهیانه ۱۷ هزار تومان قسط آن را پرداخت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان با اشاره به اینکه ۱۸ موکب در استان گیلان داریم که بهترین ظرفیت برای استان محسوب می‌شوند، عنوان کرد: این موکب‌ها مردمی بوده و با بودجه دولتی کار نمی‌کنند.

دوهندو با بیان اینکه در اربعین، موکب‌ها از آستارا تا مرز خسروی و تا خود کربلا فعال هستند، اضافه کرد: این موکب‌ها علاوه بر خدمات دهی به زائران ایرانی، از زائران خارجی نیز پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین در بحران‌ها همانند سیل و زلزله با تمام توان به مردم کشور خدمات دهی می‌کنند، افزود: موکب‌های اربعین در ایام سال و حتی در همین ایام کرونا، بدون هیچ مزدی اقدام به خدمات دهی به مردم کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان با بیان اینکه این سازمان وسایل مورد نیاز خود برای کار در عتبات از داخل کشور تهیه می‌کند، گفت: گیلان در ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا، گنبد سیدالشهدا در کربلا و صحن حضرت فاطمه زهرا در نجف نقش دارد.

وی با اشاره به شماره حساب‌های این سازمان ادامه داد: شماره حساب‌های ۰۱۰۶۰۶۹۷۹۷۰۰۰ بانک ملی، ۱۰۱۱۱۱۵ رسالت، ۴۳۳۰۴۱۱۱۰۱۱۰۴۳ کوثر، ۲۹۱۰۴۲۷۸۱۰۴۱ انصار، ۵۱۰۹۱۹۶۹۴۲ ملت برای دریافت نذورات و کمک‌های مردمی تعبیه شده است.

نظر شما