شناسهٔ خبر: 45300052 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

لک بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا شد

دروازبان پرسپولیس به عنوان بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد.
به گزارش ایسنا، در یک نظرسنجی از سوی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، حامد لک با انتخاب مخاطبان این سایت به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد. حامد لک با به دست آوردن ۴۷ درصد از آرا این عنوان را از آن خود کرد. در این نظر سنجی بشار رسن با کسب ۱۱ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

قایدی بهترین بازیکن جوان آسیا شد

مهاجم تیم استقلال با ۲۴ درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن جوان سال آسیا انتخاب شد. به گزارش ایسنا و به نقل از سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، بعد از رای کاربران و با احتساب نظر کارشناسان درباره بهترین بازیکن جوان سال آسیا، مهدی قایدی بازیکن استقلال با ۲۴ درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن جوان سال انتخاب شد.
همچنین مهدی عبدی مهاجم پرسپولیس در این نظرسنجی با ۲۱ درصد آرا در رده دوم قرار گرفت. هر دو مهاجم که از سرمایه‌های فوتبال ایران هستند در دو فصل اخیر به خوبی خودشان را در فوتبال ایران مطرح کردند و در داربی اخیر نیز هر کدام یک گل برای تیمشان به ثمر رساندند.

ابهام در سرنوشت ترابی با جذب المساکنی

باوجود آن که رسانه‌های قطری از قرار گرفتن نام مهدی ترابی در فهرست فروش العربی خبر دادند اما این باشگاه هنوز واکنشی رسمی در این زمینه نداشته است.
به گزارش ایسنا، العربی قطر از عقد قرارداد رسمی با یوسف المساکنی خبر داد.
این بازیکن باتجربه تونسی با عقد قراردادی یک و نیم ساله رسما به العربی پیوست. رسانه‌های قطری پیش از این تاکید کردند که مهدی ترابی باتوجه به عملکرد ضعیف در العربی در فهرست فروش باشگاه قرار گرفته است و یوسف المساکنی هم جایگزین او خواهد شد.
نکته عجیب این که سایت رسمی العربی از جذب یوسف المساکنی خبر داد درباره این که این بازیکن جایگزین چه بازیکنی در تیم خواهد شد هیچ واکنشی نشان نداد و این باعث افزایش ابهام در این زمینه شد. سایت الرای قطر در گزارشی در این زمینه نوشت: باوجود آن که باشگاه العربی اعلام نکرد که یوسف المساکنی جایگزین چه بازیکنی خواهد شد اما این بازیکن مهدی ترابی خواهد بود و این بازیکن ایرانی در فهرست فروش قرار می‌گیرد. سایت استاد الدوحه نخستین سایت قطری بود که از قرار گرفتن نام مهدی ترابی در فهرست فروش العربی و جذب یوسف المساکنی به جای او خبر داد.
این روزها بحث بازگشت ترابی به پرسپولیس بسیار داغ است و به احتمال خیلی زیاد این بازیکن به جمع سرخ پوشان برگردد البته ابتدا باید العربی او را در فهرست مازاد خود قرار دهد. شاید این باشگاه قطری با قرار ندادن ترابی در فهرست فروش قصد درآمدزایی از راه انتقال او را دارد.

چالش جدید رونالدو چیست؟

ستاره پرتغالی مي‌خواهد یک رکورد خاص را با پیراهن یوونتوس به نام خود ثبت کند.
به گزارش ایسنا، کریستیانو رونالدو ۳۵ ساله همچنان رکورد شکنی مي‌کند. مهاجم یوونتوس با گلی که برابر ناپولی در سوپرجام به ثمر رساند ۷۶۰ گله شد و به بهترین گلزن تاریخ فوتبال تبدیل شد.   با وجود چنین رکوردی ستاره پرتغالی باز هم به دنبال ثبت آمار جدیدی خواهد بود. او مي‌خواهد رکورد عمر سیووری را بشکند که در کوتاه ترین زمان ممکن ۱۰۰ گل را برای یوونتوس به ثمر رساند. بازیکن سابق تیم تورینی در ۱۲۴ بازی رسمی این گل‌ها را به ثمر رساند. 
رونالدو تاکنون در ۱۰۹ بازی ۸۵ بار برای بانوی پیر گلزنی کرده است. او باید در ۱۵ دیدار پیش رو ۱۶ گل به ثمر برساند تا بتواند رکورد سیووری را بشکند. این چالش برای افراد زیادی دست نیافتی است اما ستاره پرتغالی این چنین نیست و بارها در طول دوران ورزشی اش نشان داده است که مي‌تواند غیرممکن‌ها را به ممکن تبدیل کند.

مسی؛ گزینه اصلی PSG برای جایگزینی ام‌باپه

باشگاه پاری سن ژرمن با توجه به احتمال زیاد جدایی ام‌باپه قصد دارد که با لیونل مسی برای جایگزینی او وارد مذاکره شود. به گزارش ایسنا ، کیلیان ام باپه از بهترین و باکیفیت‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان است. این بازیکن ۲۲ ساله از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و مدت‌ها است که مورد توجه رئال مدرید قرار دارد. علاقه این بازیکن به حضور در رئال باعث شده است تا سخت مورد توجه کهکشانی‌ها قرار گیرد. او قرارداد خود را تمدید نکرده است و به نظر می‌رسد که پاری سن ژرمن چاره ای جز فروش او ندارد. اظهارات اخیر ام‌باپه و لئوناردو، مدیر ورزشی باشگاه پاری سن ژرمن باعث شده است تا بحث جدایی این بازیکن جدی شود. و اما لئوناردو هم درباره تمایل احتمالی ام‌باپه و نیمار به جدایی گفت: ما هیچ بازیکنی را وادار به ماندن نمی‌کنیم.

 جهانبخش در آستانه بازگشت به لیگ هلند

با اعلام یک رسانه انگلیسی، علیرضا جهانبخش در آستانه جدایی از تیم برایتون انگلیس و بازگشت به لیگ هلند است.
به گزارش  مهر، سایت «brighton» گزارش مفصلی را درباره شرایط علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی تیم فوتبال برایتون منتشر کرده است؛ بازیکنی که در این تیم تحت هدایت «گراهام پاتر» فرصت زیادی برای بازی پیدا نکرد و از شرایطش رضایت ندارد. این رسانه گزارش خود را با عنوان «ستاره ۱۷ میلیون پوندی و ناامید برایتون در آستانه جدایی در ماه ژانویه و دنبال کردن متی رایان و برناردو است» آغاز کرده و آورده است: «جهانبخش ممکن است بازیکن برجسته دیگری باشد که برایتون را ترک می‌کند؛ بعد از جدایی برناردو و پیوستنش به ردبول و متی رایان با انتقال شگفتانه اش به آرسنال.» بخشی از گزارش خود را به نارضایتی جهانبخش از شرایطش در برایتون اختصاص داد و نوشت: «جهانبخش گفت که تابستان گذشته پبیشنهادات خوبی داشت اما از طرف مسئولان باشگاه برایتون به او قول داده شد که شانس بیشتری پیدا خواهد کرد. جهانبخش در مسابقات جام کارابائو خوب شروع کرد و در مقابل پورتسموث و پرستون گلزنی کرد، اما مصدومیت‌ها بار دیگر مانع پیشرفت او شد. اوایل ماه جاری جهانبخش گفت: «پیشنهاداتی برای من در هر پنجره وجود دارد اما من با باشگاه برایتون قرارداد دارم و همه کارها باید با اطلاع و نظر آنها انجام شود.»

برچسب‌ها:

نظر شما