شناسهٔ خبر: 45300024 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

یک ویژگی جدید در اندروید ۱۲

در اندروید ۱۲ کاربران می‌توانند دسترسی اینترنت برنامه‌ها را قطع کنند!

گجت نیوز

به نظر می‌رسد که یکی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲ گزینه‌ای برای قطع کردن دسترسی برنامه‌ها به اینترنت است که به نحوی آن‌ها را آفلاین می‌کند.

صاحب‌خبر -
گروه IT: به نظر می‌رسد که یکی از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲ گزینه‌ای برای قطع کردن دسترسی برنامه‌ها به اینترنت است که به نحوی آن‌ها را آفلاین می‌کند.
 
در اندروید ۱۲ کاربران می‌توانند دسترسی اینترنت برنامه‌ها را قطع کنند!
به گزارش بولتن نیوز به نقل از گجت نیوز، هرساله یک نسخه جدید از سیستم عامل اندروید معرفی می‌شود و سال ۲۰۲۱ نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ درحالی که شرکت گوگل مقدمات معرفی اندروید ۱۲ را فراهم می‌کند، پیش از آن اطلاعات مختلفی از این سیستم عامل لو رفته که یکی از آن‌ها، به ویژگی تازه‌ای برای قطع دسترسی برنامه‌های اندروید به اینترنت اشاره دارد.

طبق گفته برخی از کاربران انجمن XDA که معمولا با کاوش در فایل‌های مربوطه اطلاعات جدیدی را استخراج و در دسترس کاربران قرار می‌دهند، اعلام شده که یکی از قابلیت‌های اندروید ۱۲ درواقع restricted networking mode نام دارد که با استفاده از آن، کاربر می‌تواند دسترسی هر برنامه مشخص شده به اینترنت را محدود کند.

البته هنوز مشخص نیست که این ویژگی آیا به صورت یک حالت جداگانه و یا یک اجازه دسترسی روی سیستم اعمال می‌شود. برای مثال، در حالتی که این قابلیت روشن یا خاموش شود، ممکن است تنها دسترسی دسته‌ای از برنامه‌ها (اپلکیشن‌های سیستمی یا نصب شده توسط فرد) را از اینترنت قطع کند؛ اما در صورتی که این ویژگی به صورت اجازه دادن وارد سیستم عامل اندروید شود، هر زمان می‌توان اجازه برنامه دلخواه را برای عدم دسترسی به اینترنت از آن گرفت.

به هر حال تا ماه آینده اخبار رسمی متعددی درباره این سیستم عامل جدید منتشر خواهد شد و چنان که به نظر می‌رسد، کاربران قادر خواهند بود تا آن را توسط فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور نیز دریافت کنند؛ چراکه طبق کدهای جدید تعریف شده Play Store نشان می‌دهند که علاوه بر برنامه‌ها، حال تعریف تنظیمات جدید روی سیستم و ارتقا آن نیز فراهم شده که در نتیجه به کاربران اجازه می‌دهد تا نسخه اندروید خود را به راحتی توسط دریافت فایل‌های لازم از این فروشگاه ارتقا داده، یا حتی آپدیت‌های سیستمی جزئی را نیز به سرعت دریافت و نصب کنند.

نظر شما