شناسهٔ خبر: 45299862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو کمیسیون عمران مجلس:

سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شود

اهر- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با ورود کمیسیون عمران مجلس، سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

احمد محرم زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این رابطه صندوقی تحت عنوان اقساط بازگشتی از سوی مردم، مالیات خانه‌های خالی و کمک دولت به حساب این صندوق واریز می‌شود.

وی افزود: تمامی سازوکارهای لازم برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی اندیشیده و این طرح کمیسیون عمران نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی رأی آورد، البته ریاست صندوق تأمین مالی مسکن که مجلس آن را تصویب کرده با شخص وزیر راه و شهرسازی است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در طرح ساخت مسکن؛ زمین‌هایی با قرارداد ۹۹ ساله در اختیار طرح خواهد گذاشت و از طرفی مکلف به تأمین زیرساخت‌های لازم نیز خواهد بود.

محرم زاده با ذکر این‌که یک میلیون واحد مسکونی شامل ۸۰۰ هزار واحد در شهرها و ۲۰۰ هزار واحد در روستاها احداث می‌شود، گفت: اولویت واحدهای مسکونی با خانواده‌های فاقد مسکن و اقشار کم‌درآمد است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم‌توجهی دولت به بخش مسکن در طول ۷ سال گذشته تصریح کرد: متأسفانه کم‌توجهی‌ها باعث شده تا حوزه مسکن برای مردم معضلاتی به وجود آورد و مجلس شورای اسلامی با ورود به حوزه مسکن قصد گره‌گشایی از مشکلات مردم را دارد.

وی با تأکید بر این‌که مجلس بر اخذ مالیات از خانه‌های خالی در کشور تأکید دارد، خاطرنشان کرد: خانواده‌های بسیاری داریم که فاقد مسکن هستند و از طرفی برخی‌ها خانه‌هایی را که ساخته‌اند نه به فروش می‌رسانند و نه مالیات می‌دهند؛ از این‌رو ورود مجلس به این موضوع حائز اهمیت بود.

نظر شما