شناسهٔ خبر: 45299796 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بردن استقلال و پرسپولیس حس خوبی دارد

ایران ورزشی

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: بردن تیم‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس و دیگر تیم‌های پرطرفدار، حس خوبی دارد و شرایط‌شان در جدول چندان مهم نیست.قبل از اینکه بازی سایپا مقابل استقلال برگزار شود شاید کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند شاگردان ابراهیم صادقی به پیروزی می‌رسند. نارنجی‌پوشان تهرانی در این بازی خیلی خوب کار کردند و توانستند با یک بازی زیبا و حساب‌شده از تیم صدرنشین و مدعی استقلال 3 امتیاز ارزشمند کسب کنند تا حالا با روحیه و اعتماد به نفس بالاتری آماده بازی‌های بعد شوند. ابراهیم صادقی، سرمربی سایپا در رابطه با این پیروزی، شرایط تیمش و... صحبت‌های جالبی دارد.

بازی سختی مقابل استقلال داشتید اما توانستید ببرید و 3 امتیاز مهم به دست بیاورید.
بله؛ خدا را شکر ما در این بازی خوب کار کردیم و توانستیم 3 امتیاز را کسب کنیم. در نیمه اول سعی کردیم به حریف موقعیت ندهیم و چشم به ضدحملات داشتیم که در بخش اول موفق بودیم و اجازه ندادیم استقلال صاحب موقعیت شود. در نیمه دوم برنامه‌مان را تا حدودی تغییر دادیم و توانستیم شروع خوبی داشته باشیم که زود هم به گل رسیدیم. بعد از گل، طبیعی بود که استقلال فشار بیاورد و تعویض‌های تهاجمی انجام دهد. استقلال واقعاً تیم کاملی است که کلکسیونی از بازیکنان خوب هم روی نیمکت دارد. بعد از گل ما هم سعی کردیم از گل‌مان حفاظت کنیم که بازیکنان با تمرکز بالا و تمام وجود تلاش کردند و در نهایت بازی را بردیم.

قبل از بازی فکر می‌کردید بتوانید استقلال را شکست دهید یا اینکه به تک امتیاز هم قانع بودید؟
بازی قابل پیش‌بینی نیست اما ما با توجه به روند صعودی که از چند هفته قبل پیش گرفتیم به‌دنبال این بودیم روند گذشته را ادامه دهیم و به‌دنبال نتیجه بودیم.

در نیمه اول هم یک موقعیت خوب داشتید که داور به اشتباه آفساید اعلام کرد.
بله؛ داور اشتباه داشت و در حالی که می‌توانستیم صاحب یک موقعیت تک‌به‌تک و خوب برای گل شویم اما داور به اشتباه آفساید تشخیص داد.

بعد از بازی چه خبر بود؟
خبر خاصی نبود. همه در رختکن خوشحال بودیم و بچه‌ها شادی می‌کردند. البته به بچه‌ها گفتیم این بازی 3 امتیاز داشت و با بقیه بازی‌ها فرق نداشت. به هر حال مثل همیشه ما یک روز از برد خوشحالیم و یک روز هم برای باخت ناراحت خواهیم بود چون بعد از آن باید خودمان را برای بازی‌های بعدی جمع‌و‌جور کنیم که خدا را شکر بچه‌ها الان دیگر همه فکر و ذکرشان را روی بازی‌های بعدی گذاشته‌اند.

درست است که این بازی هم مثل بقیه بازی‌ها 3 امتیاز داشت، اما شکست دادن تیم صدرنشین استقلال واقعاً متفاوت با هر بازی دیگری است و حس خاصی دارد.
بله؛ بردن تیم‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس و دیگر تیم‌های پرطرفدار، حس خوبی دارد و شرایط‌شان در جدول چندان مهم نیست، اما ما بیشتر به‌خاطر این خوشحالیم که 2 هفته پشت سر هم توانستیم برنده باشیم. ما در بازی با صنعت‌نفت آبادان در دقیقه 92 برد را از دست دادیم. در 2 بازی دیگر هم می‌توانستیم برنده باشیم اما آن را از دست دادیم. تا اینجا نسبت به توانایی‌های فنی که داریم می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم اما بدشانس بودیم.

یعنی از نتایج تیم‌تان راضی نیستید؟
الان در رتبه هفتم قرار داریم و با تیم پنجم و ششم هم‌امتیاز هستیم که با توجه به توانایی‌های فنی‌مان می‌توانیم به رده‌های بالاتر هم برسیم.

بعد از بازی در مورد تغییرات تیم‌تان نسبت به فصل گذشته صحبت کردید و اینکه این فصل جوانگرایی‌تان اصولی‌تر بوده.
بله؛ ما آن فلسفه سازندگی را داریم اما فصل گذشته شیب جوانگرایی‌مان تند بود. این فصل، جوان‌های فصل گذشته پخته‌تر هستند و با توجه به چند بازیکن باتجربه که اضافه کردیم، شرایط‌مان بهتر شده.

مالکی یکی از بازیکنان باتجربه‌ای است که به تیم اضافه کردید و تا الان خیلی خوب کار کرده.
بله؛ مالکی و دیگر باتجربه‌های تیم جور جوان‌ها را می‌کشند؛ هم داخل زمین و هم بیرون زمین. فصل گذشته ما بازیکنانی داشتیم که برای اولین‌بار در لیگ برتر بازی می‌کردند و تجربه‌ای برای حضور در تیم بزرگسالان هم نداشتند. مثلاً فصل گذشته 10 بازیکن در تیم امید داشتیم اما حالا همان بازیکنان 17، 18 بازی لیگ انجام داده و پخته‌تر شده‌اند که از نظر فنی به تیم ما خیلی کمک کردند.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تیم‌تان خیلی خوب پیشرفت کند این است که همیشه اهل مشورت بودید و سعی کردید به همه توصیه‌ها فکر کنید.
در هر صورت مشورت همیشه خیلی خوب است و اگر گوش کنیم حتماً به نفع‌مان خواهد بود. من با چند مربی بزرگ هم فصل گذشته و هم این فصل در ارتباط هستم و صحبت می‌کنم که سابقه خوبی هم دارند. این مربیان هم در نوع تیم بستن و هم مدیریت کردن تیم خیلی به من کمک کردند که از آنها ممنونم.

ممکن است بگویید از کدام مربیان مشورت می‌گیرید؟
من با آقای جلالی، آقای قلعه‌نویی و آقای فرکی همیشه در ارتباطم و از این عزیزان از فصل گذشته تا الان مشورت می‌گیرم.

پس احتمالاً همین مربیان هم فصل گذشته گفتند سرمربیگری تیم سایپا در حالی که خیلی جوان شده بود، ریسک بزرگی است...
بله، اما خدا را شکر آن ریسک بزرگ جواب داد و برای من هم تجربه شد.

حسین ماهینی بعد از بازی با استقلال توییت کرد و نوشت: «سایپا مطمئن». الان به نظرتان سایپا مطمئن شده.
فکر می‌کنم همینطور باشد. تیم ما این فصل شرایط خوبی پیدا کرده که جا دارد از مهندس سلیمانی، مدیرعامل شرکت که همیشه باشگاه سایپا را حمایت کردند تشکر کنم. با حمایت‌های ایشان اطمینان و اعتماد به نفس‌مان بیشتر شد. می‌خواهیم در ادامه کار از تجربیات‌مان استفاده کنیم و پیشرفت را ادامه دهیم، آن وقت می‌توانیم بگوییم «سایپا مطمئن».

هفته بعد با گل‌گهر بازی سختی دارید چون این تیم بازی مقابل تراکتور را باخت و به‌دنبال جبران است.
گل‌گهر تیم خوبی است و کادر فنی و بازیکنان خیلی خوبی هم دارد. از امروز تمام فکر و ذکرمان روی این بازی است. البته این را هم بگویم این فصل هیچ بازی آسانی وجود ندارد و همه بازی‌ها سخت است که بدون شک کار سختی هم مقابل گل‌گهر خواهیم داشت.

بازیکن فصل گذشته‌تان که در گل‌گهر حضور دارد محروم است و به بازی با سایپا نمی‌رسد.
بله، شنیدم آرمین سهرابیان محروم شده و این بازی را از دست داد. آرمین بازیکن خیلی خوبی است که فصل گذشته خیلی خوب برای‌مان کار کرد اما این فصل تصمیم گرفت جای دیگری برود که برایش آرزوی موفقیت دارم.

هدف نهایی سایپا در این فصل چه جایگاهی است؟
در صحبتی که با بچه‌ها داشتم گفتم اولین هدف‌مان این است که پیشرفت کنیم و بازی به بازی بهتر نتیجه بگیریم.

رسیدن به سهمیه آسیا را هم مدنظر دارید؟
ما نگاه‌مان به پیشرفت بازیکنان است و روز‌به‌روز تلاش خواهیم کرد که بهتر از قبل باشیم.

خیلی از مربیان به فشردگی بازی‌ها معترض هستند. شما هم فکر می‌کنید بازی‌ها فشرده برگزار می‌شود؟
بازی‌های ما هر 5 روز یا 6، 7 روز یک‌بار بوده که فکر می‌کنم خیلی فشرده نیست.

در مورد داوری‌ها هم اعتراض زیادی وجود دارد اما شما معمولاً در این مورد صحبتی نمی‌کنید.
داوری‌ها به نظر من خوب است. داور بازی با استقلال هم خوب و شجاعانه سوت زد.

برچسب‌ها:

نظر شما