شناسهٔ خبر: 45299460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پلیس: مستندات سیلی زدن نماینده را به دستگاه قضایی ارسال کردیم

صاحب‌خبر -

تب ماجرای سیلی نماینده مجلس به سرباز وظیفه پلیس راهور ناجا نه تنها نخوابید که امروز داغ‌تر هم شد، خصوصاً اینکه سردار حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران رسماً تأیید کرد مستنداتی که بروز این برخورد را تأیید می‌کنند، در اختیار پلیس هستند. این در حالی بود که علی اصغر عنابستانی، نماینده‌ای که در این ماجرا متهم به زدن سیلی به صورت سرباز وظیفه شده در گفت‌وگو‌هایی با روزنامه «ایران» و خبرگزاری «صدا و سیما» زدن سیلی به سرباز وظیفه را  تکذیب کرده است.
تا ظهر امروز اصل اتفاق رخ داده بین نماینده مجلس و سرباز وظیفه ناجا برای خیلی‌ها محل شک بود؛ کسانی که می‌گفتند شاید اصل ماجرا چیز دیگری باشد و نیاز به بررسی بیشتری دارد. از جمله دشتی اردکانی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان که گفته بود معلوم نیست واقعاً عنابستانی به آن سرباز سیلی زده یا خیر. ظهر امروز اما وقتی رئیس پلیس راهور تهران در این باره اظهار نظر کرد، خیلی‌ها قانع شدند که روایت‌ها از سیلی زدن نماینده سبزوار به سرباز وظیفه پلیس، کذب نبوده و واقعیت داشته. سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با تسنیم در این رابطه به صراحت گفته که «مستنداتی مبنی بر برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور داریم که کاملاً کفایت می‌کند و باید ببینیم مرجع قضایی در این رابطه چه تصمیم‌گیری خواهد کرد.» او از برخورد سرباز وظیفه ناجا هم حمایت و تأکید کرده که «کار سرباز ما کاملاً درست و برگرفته از قانون بود و سرباز نباید به خودرویی که فاقد مجوز بود اجازه تردد در خط ویژه می‌داد. ما مستنداتی مبنی بر برخورد فیزیکی نماینده با سرباز پلیس راهور داریم.» رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرده که مستندات مورد اشاره در این رابطه به مرجع قضایی ارسال شده‌اند. عصر امروز هم سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه حضور در بنیاد تعاون ناجا در این رابطه گفت: «قطعاً از مأمور وظیفه شناس حمایت می‌کنیم، همه در برابر قانون یکسانند و از مسئولان انتظار داریم که نسبت به قانون التزام و احترام داشته باشند.» او با اشاره به دستوراتی که در این زمینه داده است، توضیح داد که «نماینده مذکور مجوزی برای تردد در خط ویژه نداشته است.»
 این در حالی است که عنابستانی خود در مصاحبه‌ای که شامگاه شنبه با خبرگزاری صدا و سیما انجام داد، نه تنها مسأله سیلی زدن به صورت سرباز وظیفه را تکذیب کرد، بلکه گفت: «ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم؛ لذا اینکه گفته می‌شود عنابستانی بر صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد.» وی تأکید کرده بود که «در حال پیگیری موضوع از طریق سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی هستیم.» اما توضیحات سردار حمیدی هم باعث نشد تا عنابستانی از موضع خود کوتاه بیاید و عصر امروز در گفت‌وگو با سایت «رویداد 24» گفت که «سخنان پلیس راهور ناجا را شدیداً تکذیب می‌کنم.» او با تأکید بر اینکه «تا شب مشغول جمع و جور کردن کارها هستیم و ناجا هم کارهایش را انجام می‌دهد»، گفته است که طی بیانیه‌ای درباره این ماجرا توضیح خواهد داد. حالا باید دید که بعد از تأیید این اتفاق توسط رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  و حمایت فرمانده نیروی انتظامی از این سرباز توضیح این نماینده مجلس چیست. خصوصاً اینکه بسیاری از کاربران فضای مجازی سؤال مضاعفی را هم پیش کشیده‌اند و تأکید دارند که او درباره روایت کذب خود از این ماجرا هم باید توضیح دهد.


نظر شما