شناسهٔ خبر: 45299229 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لیگ بازیهای بومی و محلی راه اندازی می شود

ظریفه ملک‌پور

رییس فدراسیون ورزش روستایی از راه اندازی رقابت های لیگ بازیهای بومی و محلی در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدتقی امیری خراسانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای مطرح کردن ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی در بعد قهرمانی به دنبال راه اندازی لیگ بازیهای بومی و محلی با همکاری فدراسیونهای ورزش دانشگاهی، دانش آموزی، کارگری، نیروهای مسلح و... هستیم تا با گنجاندن رشته های خود در دل مسابقات این فدراسیونها در جهت توسعه بازیهای بومی و محلی در سطح کشور گام موثری برداریم.

 وی  یکی از مهم ترین اهداف خود را مطرح کردن این رشته در سطح بین الملل عنوان کرد و گفت: به دنبال آماده کردن زیرساخت ها و ثبت بین المللی ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی هستیم تا علاوه بر بعد همگانی در بخش قهرمانی نیز آن را مطرح و در مسابقات بین المللی حضور پیدا کنیم‌.

امیری خراسانی اضافه کرد:  از ۱۴ دی که کارم را در فدراسیون شروع کردم با شناسایی موقعیت های بهتر و ارائه برنامه های جدید در جهت توسعه و ترویج ورزش های سنتی و بازیهای بومی و محلی تلاش کردم. 

وی در پایان با اشاره به درآمدزا نبودن ورزش روستایی گفت: در بحث اعتبارات چند سالی است که فدراسیون نادیده گرفته شده و بودجه چشم گیری به آن اختصاص نیافته است، بنابراین برای توسعه این رشته بویژه در بعد قهرمانی در حال رایزنی جهت جذب بودجه از طریق حامیان مالی هستیم.

انتهای پیام

نظر شما