شناسهٔ خبر: 45298262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

قوه قضاییه جسارت بیشتری نسبت به حل پرونده‌های کلان داشته باشد

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان با تاکید بر جسارت و قوت بیشتر قوه قضاییه در رسیدگی به برخی پرونده‌های کلان در این استان گفت: ضمن رعایت قانون، ریسک‌پذیر باشیم و در غیر این صورت فساد دامنگیر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه یکشنبه در دیدار با مهدی شمس‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان، اظهارداشت: وجود زمینه‌های مختلف جرم از جمله قاچاق، مواد مخدر و مسائل امنیتی در سیستان‌ و بلوچستان کار را برای دستگاه قضا سخت کرده و این مجموعه باید حساس و هوشیار عمل کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیان کرد: نتیجه هوشمندی و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها، قضاوت‌های درست و عادلانه است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به تهدیدها و تطمیع‌های در معرض دست اندرکاران دستگاه قضا، خواستار تحفظ بر سلامت مجموعه شد و این کار را از جهات مختلف حائز اهمیت دانست و گفت: تقویت تعهد دینی، فرهنگ‌سازی و افزایش انگیزه بین کارکنان و همچنین نظارت، بازرسی و حفاظت از مجموعه از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.
آیت الله محامی گفت: پیشگیری تا زمانی که فساد به حد بالایی نرسیده موثر است و اگر فساد به آن حد رسید باید برخورد سریع و مجازات قاطعانه در دستور کار قرار گیرد و در ادامه نیز اطلاع‌رسانی شود تا برای متخلفان دیگر بازدارنده باشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گاهی در مرحله دادسرا نیز برخی موارد نیاز به اطلاع‌رسانی دارد تا فضای عمومی، آمادگی ذهنی پیدا کرده و با مجموعه همراهی کنند.
وی خاطرنشان کرد: نباید دستگاه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که در کارشان شبهه ایجاد شود و مورد اتهام قرار گیرند که ادامه این روند دامنه سوظن و اتهامات را وسیع خواهد کرد.
آیت الله محامی تصریح کرد: سیستم قضایی پناهگاه مردم باشد و در مسائل مهم جامعه وارد شود که در صورت تزلزل در ایفای این نقش، آسیب‌های فراوانی ایجاد خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان افزود: در مواردی، عدم اقدام و برخورد مناسب از سوی دستگاه قضا عامل ایجاد مشکلات زیادی شده که معضل حاشیه‌نشینی، مصداق بارز این کم‌کاری‌هاست و اگر برخوردها قاطعانه صورت می‌گرفت امروزه درگیر معضلات موجود نبودیم.
امام جمعه زاهدان گفت: برخی مشکلات از قبیل صف‌های طولانی گاز که هر سال اتفاق می‌افتد قابل حل هستند و انتظار می‌رود مسوولان تدابیر لازم را اندیشیده و برای حل مشکلات مردم‌ تلاش کنند.
مهدی شمس‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان به بیان گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و افزود:کیفی‌سازی در روند رسیدگی به پرونده‌های متخلفان و رعایت عدالت از جمله مهمترین اهداف پیش روی دستگاه قضا در سیستان‌وبلوچستان است.

نظر شما