شناسهٔ خبر: 45297990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه بندرعباس:

برگزاری رزمایش های نظامی نشاندهنده آمادگی ایران برای مقابله با هرتهدید است

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: رزمایش ها توانستند اقتدار ملت ایران و سطح آمادگی نیروهای مسلح را در رابطه با ورود به عرصه هر نوع تهدید از هر نوع و از سوی هر کسی را نشان دهد و پاسخ مناسبی به تهدیدات دشمن داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان _ گروه دفاعی_ فرزانه تهجا: قدرت نظامی و دفاعی یکی از مولفه های پیشرفت و امنیت کشورها در دنیا محسوب می شود و نیروهای دفاعی و نظامی در ابعاد مختلف هوا، دریا و زمین همواره با تمرینات مختلف در غالب رزمایش های گوناگون تلاش می کنند تا میزان آمادگی ، مقابله ، رویارویی و قدرت دفاعی خود را در برابر دشمن افزایش دهند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «محمد عبادی زاده» امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به شزح زیر ارایه می شود.

 

 ظرفیت ایران در بعد تامین امنیت ملی کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟

ظرفیت ها و توانمندی های کشور در بعد تامین امنیت ملی کشور یک ظرفیت کم نظیر در منطقه آسیا است و در غرب آسیا جزو محدود کشورهایی هستیم که بالاترین ظرفیت را در تامین امنیت داریم.

 

تامین امنیت در ایران چه تاثیری در امنیت کشورهای همسایه دارد؟

در تامین امنیت نه تنها این ظرفیت را در مورد کشور خودمان به اثبات رسانده ایم بلکه برای تامین امنیت کشورهای همسایه نیز امروز بالاترین سطح توانمندی را نشان داده ایم که نمونه آن را در بحران های ناشی از سوء مدیریت، نظام سلطه جهانی در دیکته کردن موضوع داعش در کشورها شاهد بودیم و دیدیم که داعش بسیاری از کشورهای منطقه را به بحران و آشوب کشید و مدیریتی که ایران در حوزه امنیت انجام داد، اقدامی بی نظیر بود.

 

آیا ایران در تامین امنیت عراق ، سوریه و لبنان موفق بود؟ در حوزه بین المللی تلاش ایران در برقرای امنیت چه تاثیری داشته است ؟

امنیتی که امروز در عراق، سوریه و لبنان و کشورهایی که مورد هدف داعش و یا گروهک های تندرو و افراطی برقرار شد،  ایران توانست این امنیت را برقرار کند. در حوزه آبراه های بین المللی نیز شاهد حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و بین المللی هستیم امروز نه تنها این امنیت را برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بلکه برای بسیاری از کشورهای دیگری که مورد هدف گروه های سارقین در دریاها اتفاق افتاده است، موثر بوده و در تامین امنیت آنها کمک بسیار مهمی صورت گرفته است. این امر نشان دهنده توانمندی نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است که حضورش در هر نقطه ای از جهان حضوری مقتدرانه همراه با تامین امنیت برای خود و سایر کشورها است.

 

رزمایش های نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران چه تاثیری در کاهش التهاب نظام سلطه در منطقه دارد؟

امروز نیز با توجه به فضای التهابی که نظام سلطه جهانی در منطقه برای ایجاد ناامنی در خلیج فارس ایجاد کرده است، گوشه هایی از توانمندی های نیروهای مسلح در حوزه هوا فضا، دریایی و زمینی نیازمند آن بود که در قالب رزمایش های موثر این موضوع را به دنیا نشان دهیم. این رزمایش ها توانستند اقتدار ملت ایران و سطح آمادگی نیروهای مسلح را در رابطه با ورود به عرصه هر نوع تهدید از هر نوع و از سوی هر کسی را نشان داد و پاسخ مناسبی به آن دادند. این رزمایش ها تاثیر موثری در معادلات دشمن در آینده نشان می دهد.

 

برگزاری رزمایش های نظامی در سطح نیروهای مختلف دفاعی نشاندهنده چیست؟

این سطح هماهنگی از رزمایش ها در گذشته کمتر وجود داشته است اما در رزمایش های جدید شاهد هم افزایی و هماهنگی نیروهای ارتش، سپاه در بخش های مختلف رزمایش هستیم این رزمایش ها توانمندی مختلفی را به نمایش گذاشته اند که بخشی از قدرت پنهان نظام جمهوری اسلامی برای دشمن مشخص شد و این امر نشان دهنده سطح بالای درایت تصمیم گیران ما در عرصه دفاعی است که توانستند این قدرت را مدیریت کرده و به نمایش بگذارند.

 

برگزاری این رزمایش ها چه تاثیری بر دشمن دارد؟

معتقدم تا مدت ها دشمن با برگزاری این رزمایش ها در لاک دفاعی فرو می رود. این رزمایش ها برای کشورهای منطقه پیام صلح، محبت و دوستی را به نمایش گذاشت و نشان داد که اقتدار جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای خود بلکه برای همسایگان آن نیز موثر است و برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی نیز پیام قدرت و اقتدار را دارد و نشان می دهد که نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات دشمن هیچ گاه عقب نشینی نمی کند و با اقتدار هرچه بیشتر اهداف انقلاب اسلامی را دنبال می کند.

منتظر تاثیرات خوب رزمایش های مقتدرانه سپاه و ارتش در ابعاد و حوزه های مختلف هستیم و در نهایت خواهان تامین امنیت و اقتدار پایدار برای ایران اسلامی و کشورهای منطقه هستیم.

 

 

پایان پیام/34

نظر شما