شناسهٔ خبر: 45297943 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اجرای طرح کاداستر در ۹۰ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از اجرای طرح کاداستر در ۹۰ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان خبر داد. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حجت الإسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در دهمین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی ومنابع طبیعی استان در سال جاری با توجه به اینکه طرح جامع حدنگار (کاداستر) در ۹۰ درصد از اراضی ملی ومنابع طبیعی استان اجرا گردیده از پایان احتمالی اجرای کامل این طرح تا قبل از انقضاء سال جاری خبر داد.

جعفری گفت: طرح جامع حدنگار موسوم به کاداستر در مساحتی به میزان یک میلیون و هشتصد و سی هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان یعنی معادل ۹۰ درصد از اراضی موضوع این طرح اجرا شده که این مقدار بیش از دو برابر متوسط کشوری است که همینجا لازم می‌دانم از تلاش‌های تمامی دستگاه‌های مسؤول در این زمینه قدردانی کنم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدام جهادی مسؤولین پر تلاش در این حوزه تا قبل از پایان سال جاری بتوانیم شاهد اجرای کامل این طرح در تمامی اراضی ملی استان خراسان شمالی باشیم.

مقام عالی قضایی استان خراسان شمالی ضمن اشاره به مهمترین آثار مثبت ناشی از اجرای طرح کاداستر در استان گفت: به نظر می‌رسد متعاقب اجرای این طرح مصادیق تعرض به اراضی ملی ومنابع طبیعی به لحاظ ممیزی اراضی ملی از مستثنیات قانونی اشخاص و شفافیت فرایند‌های مربوطه و تسهیل و تسریع در روند اجرای قوانین و مقررات قانونی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

موضوع مسکن بویژه مسکن مهر از دیگر مواردی بود که رئیس دادگستری استان خراسان شمالی به آن پرداخت و با اشاره به تاکید ریاست قوه قضاییه در سفر به استان حول محور این مسأله تصریح کرد: در این خصوص مانند سایر نقاط کشور مشکلات متعددی وجود دارد و ما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم از جمله با بررسی مطالبات متقاضیانی که در این خصوص مشکلاتی داشتند و همچنین با گفتگو و مذاکره با مسؤولین ذی ربط توانستیم تاکنون گام‌های مثبتی برداریم بطوریکه اقداماتی که در شرایط فعلی صورت گرفته امیدوارکننده به نظر می‌رسد و ما نیز به همین اعتبار امیدواریم بتوانیم با تداوم پیگیری‌ها مشکلات مسکن را در استان به نحو مطلوب ساماندهی نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما