شناسهٔ خبر: 45296819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفتگو با بازار مطرح شد؛

عملیات استحصال طلا در سیستان و بلوچستان آغاز می شود/ ذخیره ۲۵ تنی طلا در منطقه خارستان

زاهدان - شهرکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: مقدمات احداث کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان تفتان به زودی با واگذاری زمین فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

داوود شهرکی در گفت وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: شروع عملیات اکتشاف محدوده کانسنگ طلا و مس در حوزه شهرستان تفتان از مهرماه سال ۹۶ توسط شرکت سرمایه گذاری شستا در مساحت تقریبی ۶۴ کیلومتر مربع انجام شده است.

وی افزود: حجم عملیات اکتشافی در محدوده «خارستان- بیدستر» تاکنون شامل حفر چاهک و ترانشه اکتشافی به میزان ۱۲ هزار متر مکعب، انجام عملیات حفاری عمقی به میزان ۲۰ هزار متر و میانگین عمق ۲۰۰ متر و انجام آنالیزشیمیایی به تعداد ۲۴ هزار نمونه بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان میزان سرمایه گذاری در مرحله اکتشاف در این محدوده معدنی را تاکنون بیش از  ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان ذخیره کشف شده قطعی کانسار در محدوده اکتشافی «خارستان- بیدستر» به میزان ۲۴ میلیون و ۴۶۳ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱ و ۶ صدم گرم در تن ( در هر تن یک گرم طلا ) و حدود ۵۹۸ هزار تن ذخیره با عیار متوسط ۰/۵ درصد تخمین زده شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان طلای قابل استحصال در این محدوده معدنی معادل ۲۵ تن است، بیان کرد:با کشف این ذخیره مجموع ذخایر کشف شده استان سیستان و بلوچستان از ۱۳ تن به ۳۸ تن رسیده است.

شهرکی تصریح کرد: به زودی با واگذاری زمین مقدمات احداث کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان تفتان فراهم می شود.

نظر شما