شناسهٔ خبر: 45296802 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صفوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی از امتحانات پایان ترم، شفاهی برگزار می‌شوند

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم گفت: برخی از امتحانات پایان ترم دانشجویان با اختیار استادان به صورت شفاهی _ مجازی برگزار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

علی اکبر صفوی، رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اعضای هیئت علمی این اختیار را دارند که به صورت شفاهی در سامانه مجازی از دانشجویان امتحان بگیرند و این موضوع یکی از اختیارات دانشگاه هاست؛ در حال حاضر برخی از استادان این شیوه را پیاده سازی کرده اند.

او افزود: آزمون شفاهی سامانه مجازی در دنیا مرسوم بوده و این موضوع در دستور العمل‌های وزارت علوم موجود است. در ترم گذشته برخی از استادان به این شیوه نمره نهایی دانشجویان را ثبت کرده اند که در ترم جاری هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

صفوی تصریح کرد: آزمون شفاهی آنلاین موجود در سامانه‌های مجازی از طریق سوال و جواب در یک زمان مشخص تعیین شده از قبل انجام می‌شود و به دانشگاه‌ها این اختیار داده شده تا دانشجو با روشن کردن تصویر در مقابل خود یک تابلو قرار دهد و بعد از پرسش استاد شروع به حل کردن آن روی تابلو کند تا مدرس از نحوه حل مسائل دانشجو اطمینان حاصل کند.

رئیس تحقیقات و فناوری کارگروه تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم ادامه داد: نحوه انجام امتحانات پایان ترم به دست استادان واگذار شده و آنان می‌توانند از طریق روش‌های گوناگون مانند مکتوب، شفاهی، پروژه و ... نمره نهایی دانشجویان را ثبت کنند.

صفوی با بیان اینکه معمولا استادان متناسب با تعداد دانشجویان نحوه چگونگی امتحانات پایان ترم را مشخص می‌کنند، تاکید کرد: برای مثال اگر یک کلاسی دارای ۵۰ نفر دانشجو باشد دیگر در این زمان امتحان شفاهی معنا نمی‌دهد اما بیشتر دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری شامل ۱۵ تا ۲۰ نفر می‌شوند که دراینصورت به راحتی می‌توانند برای آزمون شفاهی در سامانه مجازی آماده شوند.

او در پایان یادآوری کرد: استادان در آزمون مجازی با تعیین وقت به هر کدام از دانشجویان می‌توانند امتحان شفاهی را به خوبی پیش ببرند و از این بابت هیچ مشکل یا محدودیتی گریبانگیر آن‌ها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما