شناسهٔ خبر: 45296628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش: افتخارات بانوان پس از انقلاب در تاریخ بی سابقه بوده است

معاون وزیر ورزش در امور بانوان گفت: بانوان ورزشکار ایرانی پس از انقلاب ضمن حفظ ارزش های مقدس نظام اسلامی و رعایت حجاب و عفاف در رشته های مختلف در سطوح استانی، ملی و بین المللی افتخاراتی را کسب کردند که در تاریخ ورزش ایران بی سابقه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایپنا، فرهادی زاد روز چهارشنبه در نشست با رسانه های کشور اظهار داشت: بانوان ورزشکار ایرانی پس از انقلاب تاکنون در رشته‌های مختلف افتخارات زیادی را به دست آوردند در حالی‌که پیش از انقلاب شاهد چنین موفقیت‌هایی در ورزش بانوان نبودیم.

وی افزود: در بحث عدالت آموزشی، اکنون صد هزار مربی ورزشی داریم که تیم‌های ما را در سطوح ملی و استانی هدایت می کنند و در بحث قضاوت‌ها نیز برای رعایت مسائل فرهنگی به صورت کامل از بانوان برای داوری استفاده می کنیم و این نشان از توانمندی این بخش در امر قضاوت دارد.

معاون وزیر ورزش در امور بانوان گفت: اکنون در بخش بانوان مربی لژیونر داریم که باعث افتخار کشور ما است؛ ورزشکارانی داریم که در تیم های اسلامی کار می کنند، داوران توانمندی در رشته های تنیس روی میز، فوتبال، شطرنج و سایر رشته ها داریم که این ها همگی افتخارات ورزش ایران با شمار می روند.

وی تصریح کرد : در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی فعالیت‌های اجتماعی ورزش، به عنوان یک عرصه مهم ، ارزش های این نظام اسلامی را به جهانیان نشان می‌دهد؛
ورزشکاران دختر ایرانی با رعایت تمامی شئونات اسلامی روی سکو قرار می‌گیرند و از دست دادن با نامحرمان خودداری می کنند.

فرهادی زاد گفت: در بخش سازمان‌های ورزشی نیز افراد توانمندی داریم که نیازمند آموزش هستند؛ برای اینکه توانمندی آنها در راهنمایی و تصمیم سازی نیز ارتقا پیدا کند؛ اکنون بیش از ۴۰۰ ورزشکار قدیمی، مربی و مدیران بخش های مختلف برای آموزش به ما معرفی شده اند.

وی ادامه داد: در داخل فدراسیون‌ها باید از زنان توانمند وجود داشته باشد؛ در گذشته رشته تیراندازی را راه اندازی کردیم اما هیچکس تیرانداز نبود و نمی دانست فرق تفنگ بادی یا کلت بادی چیست؛ اصلاً کالیبر مورد نیاز فشنگ ها چه باید باشد و همین امر مشکلاتی را برای این رشته ایجاد کرده بود.

معاون وزیر ورزش تصریح کرد: باید آموزش‌های لازم مهیا و در این خصوص هماهنگی لازم با کمیته‌های ملی المپیک انجام شود؛ آموزش زنان و بحث جانشین پروری اکنون یکی از برنامه‌های جدی ما با شمار می رود.

وی اظهار داشت :طرح مدیریت و توانمند سازی زنان یکی از طرح های اصلی ما است ؛ ۱۵۰ نفر برای این دوره آموزشی پیش بینی شده اما باتوجه به شرایط موجود و اینکه نمی توان این دوره را به صورت مجازی برگزار کرد، دوره به صورت کلاس های ۵۰ نفره در یک سالن بزرگ با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی افزود: این کلاس ها دو جلسه در هفته است؛ ۵۴ ساعت کلاس تئوری با حضور اساتید برجسته برگزار می شود؛ بعد از اینکه ۱۵۰ نفر در این حضور پیدا کردن دوره مقدماتی تمام می شود و در مرحله بعد سرپرستان را برای بحث جانشین پروری آموزش خواهیم داد.

وی بیان کرد:خوشبختانه در این نظام باتوجه به بحث ملاحظات فرهنگی برای ورزش بانوان، در فضای مناسبی هستیم و در بسیاری از شاخص‌ ها و فضای عدالت جنسیتی جلو هستیم.

معاون وزیر ورزش در امور بانوان گفت: اکنون دکتر کاظمی در بخش والیبال کارهای بسیار قوی داشته که شایسته تقدیر است؛ استفاده از مربی توانمند پیشنهاد ایشان بوده و بی شک با این اقدامات والیبال بانوان به زودی در مسیر موفقیت های بیشتری قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: اکنون در حوزه ورزش قهرمانی در چند رشته مسابقاتی در حال برگزاری است؛ ندا شهسواری در بخش بانوان امید کسب سهمیه است که تمرینات خود را آغاز کرده و از دختران پرتلاش ما است؛ در تنیس روی میز هم خانم صفایی با سن ۱۷ سال به عنوان یک ورزشکار جوان و پرانرژی است که حریف خانم شهسواری هستند.

 

نظر شما